ایران و‌ بلاروس نقاط مشترک زیادی برای همکاری دارند/ بلاروس علاقمند به استفاده از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در ایران گفت: بلاروس تمایل زیادی به همکاری تجاری با ایران دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد حایز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دمیتری کالتسوف در بازدید از بندر شهیدرجایی با بیان اینکه جمهوری بلاروس تمایل زیادی به همکاری تجاری با ایران دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد حایز اهمیت است، تصریح کرد: بلاروس برای همکاری های تجاری انواع کالاهای خود می‌تواند از ظرفیت بنادر و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده ‌کند. 

وی با بیان اینکه بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری دارند، یادآور شد: امکانات و زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای بلاروس است.

کالتسوف خاطرنشان کرد: آماده‌ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی را در کشورمان فراهم کنیم.

علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های بندر شهید رجایی بیان کرد: 80 درصد ترانزیت کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام و 75 درصد کانتینرهای ایران و ترانزیتی از این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی تجربه تخلیه و بارگیری 2 میلیون و 700 هزار TEU کانیتنر در کارنامه خود داشته است، افزود: سال گذشته حدود 1.7 میلیون TEU کانتینر از بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

محمدی کرجی ران از دیگر مزیت‌های بندر شهید رجایی اتصال این بندر به راه‌ آهن عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 55 کیلومتر خط راه آهن در این بندر وجود دارد. 

گفتنی است سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در ایران و هیات همراه با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و در مورد چگونگی توسعه روابط تجاری گفت‌وگو کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جنگ روسیه-اوکراین و کرونا عامل اصلی افزایش کرایه حمل دریایی

ی اردیبهشت 18 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، اخیراً رستم قاسمی برای مذاکره با روس‌ها و احیای کریدور شمال-جنوب به مسکو سفر کرده بود که تفاهم نامه‌هایی میان دو کشور در این خصوص به امضا رسید. به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، فرصت تحریم بنادر روسیه در پی جنگ این […]

همچنین بخوانید: