آغاز طولانی‌ ترین حفاری افقی دریایی در خاورمیانه با تکیه به دانش‌ بنیان ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از آغاز طولانی ‌ترین حفاری افقی دریایی، برای نخستین ‌بار در خاورمیانه با تکیه بر توان شرکت ‌های دانش‌ بنیان داخلی، تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش مرین‌پرس، رضا نوشادی امروز (یک شنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هیچ پروژه نیمه تمامی ندارد و این موضوع در بین شرکت‌ های دولتی منحصر به فرد است، افزود: تا یک ماه آینده طولانی ‌ترین حفاری افقی دریایی در خاورمیانه از بندر لافت تا جزیره قشم توسط این شرکت آغاز خواهد شد. 

وی ضمن بیان اینکه خط لوله گاز در بخش جزیره قشم به ‌طول تقریبی ۱۷ کیلومتر است که مسیرسازی آن به ‌طور کامل اجرا شده است، گفت: حمل لوله مورد نیاز برای پروژه خط لوله ۳۰ اینچ با هماهنگی‌ های انجام ‌شده از بندر پهل به وسیله لندینگ‌کرافت به بندر لافت در حال اجراست و در مسیر خط لوله ریسه می‌ شود.

وی ادامه داد: در بخش HDD (حفاری افقی جهت ‌دار برای نصب و عبور خطوط لوله گاز، برق و آب از رو یا زیر موانع طبیعی) نیز طبق اعلام پیمانکار اجرایی، دستگاه‌ های حفاری ظرف مدت یک ماه در محل اجرا مستقر می‌ شوند.

برای نخستین ‌بار در خاورمیانه یک خط لوله گاز ۳۰ اینچی در گستره ‌ای به ‌طول سه کیلومتر از زیر آب می‌ گذرد که دستیابی به این موفقیت، رکوردی بی ‌نظیر را در گنجینه افتخارهای صنعت گاز ثبت می ‌کند.

بهره‌گیری از فناوری پیشرفته HDD در این سطح، تاکنون در کشورهای معدودی در دنیا تجربه شده است که اکنون شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تکیه بر توان شرکت ‌های دانش‌ بنیان داخلی مصمم است این پروژه را عملیاتی و نام ایران را وارد باشگاه کشورهای صاحب این فناوری مدرن کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر دیلم

ی اردیبهشت 18 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی با اشاره به تشدید مبارزه با کالا قاجاق اظهار داشت: در راستای مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و برخورد قاطعانه با قاچاقچیان دریابانان طی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند سه فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق در […]

همچنین بخوانید: