برند خاویار ایرانی احیا می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی شامگاه چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل شیلات مازندران در بابلسر با اشاره به برنامه‌های شیلات ایران در دولت سیزدهم و تقویت و توسعه سرمایه گذاری‌های شیلاتی درکشور گفت: استان مازندران با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شیلاتی ازجایگاه ممتازی در فعالیت‌های شیلاتی کشور برخوردار است که با برنامه ریزی و ایجاد بستر زیر ساختی و رفع موانع با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مرتبط، می‌توان ضمن ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت، زمینه اشتغال و سرمایه گذاری‌ها را فراهم کرد و راندمان تولید را بالا برد.

حسینی وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر، ارزشی و باروحیه جهادی را درکنار ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شیلاتی شاخصه مهم استان اعلام کرد و افزود: همه باید با کارگروهی و سیستمی در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام در تأمین امنیت غذایی تلاش کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران، شیلات استان مازندران را قطب شیلاتی کشور برشمرد و تصریح کرد: باید همچون گذشته شیلات با توسعه طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و جایگاه‌های صید، برند تولید خاویار ایرانی رتبه و اعتبار گذشته را احیا کنیم و این یکی از مأموریت‌های شیلات است.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران هم با اشاره به ظرفیت‌های رفیع و مهم استان در بخش تولیدات کشاورزی بویژه شیلاتی، برتلاش مجموعه شیلات براساس برنامه محور گفت: همه باید تلاش کنیم به یک پایداری در بخش تولیدات شیلاتی دست یابیم.

سرپرست اداره کل شیلات مازندران هم در این مراسم گفت: حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان دریایی برای نسل‌های آتی، بازسازی ذخایر آبزیان دریایی، توسعه طرح‌های مکانیزاسیون در فعالیت‌های شیلاتی، تقویت و تولید محصولات شیلاتی صادرات محور، حمایت جدی از طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی از برنامه‌های آینده این اداره کل است.

قاسم کریم زاده توسعه و تجهیز بنادر صیادی و پیگیری و تحقق مطالبات بحق جامعه صیادی را به عنوان مهمترین برنامه‌های طرح ریزی شده شیلات استان برشمرد و افزود: باهمکاری و همدلی بدنه نیروی انسانی فعال و پرتلاش شیلات استان و سخت‌کوشی و تلاش بهره برداران و همکاری و تعامل واحدهای مختلف استانی و شهرستانی مرتبط برنامه‌ها و پروژه‌های مهم سازمان شیلات ایران در استان به نحو احسن اجرایی و صورت پذیرد.

در پایان این مراسم قاسم کریم زاده به عنوان سرپرست اداره کل شیلات مازندران معرفی و از زحمات دو ساله اسحاقی در این سمت تقدیر شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روند ساخت روستای جدیدالاحداث «لیره ای» جاسک ۹۰ درصد پیشرفت دارد

چ خرداد 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا تنگسیری با تأکید بر افتتاح به موقع پروژه ساخت شهرک مسکونی لیره ای تا قبل از سومین سالروز شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی (ره) بیان داشت: در بازدید و سرکشی اوایل تابستان سال گذشته از روستای لیره ای جاسک […]

همچنین بخوانید: