ارتش چین در اطراف تایوان به گشت زنی پرداخت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «شی ئی» سخنگوی فرماندهی رزمی بخش شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور گشت زنی هایی را به طور مشترک در اطراف جزیره تایوان انجام داده اند.

وی در بیانیه ای در این رابطه گفت: فرماندهی رزمی بخش شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین اخیرا یک گشت زنی مشترک بین نیروها و شاخه های مختلف ارتش این کشور را برای اطمینان از آمادگی رزمی در دریا و حریم هوایی نزدیک جزیره تایوان ترتیب داده است.

شی تاکید کرد که اخیرا آمریکا به طور مکرر گام هایی را در قبال جزیره تایوان برداشته است مبنی بر اینکه یک چیز می گوید و کار دیگری انجام می دهد که و به طور پنهان و آشکار نیروهای استقلال طلب جزیره را تحریک و حمایت می کند که این مسئله می تواند تایوان را در موقعیتی خطرناک قرار دهد در حالی که خود ایالات متحده نیز با عواقب جدی آن مواجه خواهد شد.

گشت دریایی مذکور توسط ارتش چین با توجه به سفر «تمی داکورث» سناتور آمریکایی از تایوان و دیدارش با «سای اینگ-ون» رئیس این جزیره صورت می گیرد.

سای اینگ-ون روز گذشته و در حاشیه این دیدار از برنامه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای همکاری بین گارد ملی این کشور و ارتش تایوان خبر داده بود.

طبق اصل چین واحد، جزیره تایوان بخشی از خاک چین محسوب می شود. واشنگتن علی رغم احترام ظاهری به پایبندی به این اصل، عملا با دخالت در امور سیاسی چین و در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» خود در به چالش کشیدن قدرت روزافزون پکن، به حمایت از جریان های جدایی طلب در این جزیره و ارسال تسلیحات نظامی می پردازد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تبدیل بندر سلخ قشم به رقیب فجیره به عنوان هاب سوخت رسانی منطقه دور از دسترس نیست

چ خرداد 11 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، «کاپیتان حمیدرضا اسلامیان» افزود: مرکز بانکرینگ سلخ قشم در خلیج فارس از نظر موقعیت مکانی مزیت‌های بسیاری نسبت به بندر فجیره امارات متحده عربی دارد. منطقه سلخ قشم با توجه به قرار گرفتن در کنار کریدور ورودی و خروجی  تنگه هرمز و بهره […]

همچنین بخوانید: