ساخت و تحویل اولین شناور پشتیبان صیادی کاملاً ایرانی‌

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نخستین شناور پشتیبان صیادی کشور به نام پارس صدف به دست متخصصصان توانمند کشور ساخته و تحویل کارفرما شد.

به گزارش مرین‌پرس، کشتی پشتیبان صیادی پارس صدف با حضور استاندار هرمزگان در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران تحویل کارفرما گردید. این شناور با طول ۶۴ متر، عرض ۱۲ متر، ارتفاع آبخور ۴ متر، ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب، انبار ماهی با دمای منفی ۱۸ درجه، تونل انجماد با دمای منفی ۳۰ درجه و با ظرفیت ۵۰ تن در شبانه روز، اولین شناور پشتیبانی صیادی کشور است که طراحی و ساخت آن به طور کامل در ایزوایکو و به دست متخصصان داخلی انجام شده است.

مسئولیت این شناور، پشتیبانی از شناورهای صیادی است. با توجه به اینکه مدت فصل صید کوتاه است برای بالا بردن بهره بردای از این موقعیت، شناور پارس صدف با حرکت به سوی آبهای آزاد و اقیانوس ها به شناورهای صید خدمات، سوخت، آذوقه و آب شیرین داده گروه را تعویض می کند. همچنین هرگونه کار خدماتی که نیاز باشد مانند قطعات تعمییراتی را به آنها می رساند تا بتوانند همانجا مانده و کار صید خود را به پایان برسانند. در مقابل صید آنها را دریافت و در سرد خانه های پیشرفته و تونل انجماد سریع خود نگه داری و سپس به ساحل منتقل می کند.

رئیس اجرایی شناور پشتیبان صیادی در این ارتباط گفت: دریانوردی در آب‌ های آزاد و اقیانوس‌ ها، رساندن قطعات تعمیراتی، سوخت، موادغذایی و آب به شناور‌های صید از مسئولیت‌ های کشتی پارس صدف است.

محمد نره‌ای افزود: این کشتی مجهز به انبار ماهی با دمای منفی ۱۸ درجه و تونل انجماد با دمای منفی ۳۰ درجه است که و ظرفیت انجماد بیش از هزار تن صید را دارد.

رئیس اجرایی شناور پشتیبان صیادی گفت: این کشتی، صید شناور‌ها را نیز دریافت و در سردخانه‌های پیشرفته و تونل انجماد سریع خود نگهداری و سپس به ساحل منتقل می‌کند.

وی گفت: تمام طراحی و ساخت این شناور به دست متخصصصان توانمند ایزوایکو اجرا شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقبال خارجی‌ها از نمایشگاه صنایع دریایی ۱۴۰۱/ نمایشگاه امسال با حضور شرکت‌های دانش بنیان متفاوت خواهد بود

پ خرداد 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه پیمان مسعودزاده در گفتگو با مرین‌پرس با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دریایی ایران با حمایت شورای عالی صنایع دریایی، انجمن مهندسی دریایی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی طی روز‌های ۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه در جزیرۀ کیش برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های کشتیرانی، سازندگان تجهیزات، […]

همچنین بخوانید: