پایان موفقیت آمیز عملیات یدک کشی کشتی ١١٣ هزار تنی در بندر بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



عملیات ویژه راهنمایی و یدک کشی کشتی تانکر افرامکس١١٣ هزار تنی حدفاصل اسکله مجموعه کشتی سازی صدرا تا لنگرگاه بوشهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی تانکر افرامکس١١٣ هزار تنی بدون استفاده از نیرو محرکه کشتی و با استفاده از  پنج فروند یدک کش خدماتی ملکی  و استیجاری، ٢ فروند قایق طناب‌گیر و یک فروند قایق راهنمابر و تیم همراه انجام شد.

طول ٢٥٠ متری و عرض ٤٤ متری کشتی، عدم استفاده از نیروی محرکه اصلی کشتی، کم عمق بودن محدوده شروع عملیات، مسیر ١٢ کیلومتری جابجایی کشتی، لزوم هماهنگی دقیق بین عوامل نیروی انسانی و تجهیزات  متعدد دریایی مشارکت کننده، بیانگر پیچیدگی عملیات دریایی انتقال تانکر ذکر شده است.

بر این اساس عملیات یاد شده و منحصر به فرد که بیش از ۵ ساعت بطول انجامید، با موفقیت پایان یافت.

این دومین کشتی تانکر با مشخصات اشاره شده است که پس از به آب اندازی توسط شرکت سازنده، از طریق ارائه  خدمات راهنمایی و یدک کشی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، به لنگرگاه خارجی بندر منتقل شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در کیش

چ خرداد 18 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقهدبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی از برگزاری این نمایشگاه پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: