به آب اندازی دو فروند اسکله فلزی شناور مسافری پس از تعمیرات اساسی در بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با اتمام تعمیرات اساسی دو فروند اسکله فلزی شناور مسافری در تعمیرگاه دریایی بندرشهید رجایی، این دو اسکله شناور به اسکله های بندر شهید حقانی ملحق شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسکله فلزی شناور مسافری به طور متوسط هر پنج سال یک بار برای بازدید بدنه زیرآبی و سیستم حفاظت بدنه و همچنین بازدید کارشناسان موسسات رده بندی از آب گیری شده و تعمیرات اساسی آن زیر نظر کارشناسان موسسات رده بندی صورت می گیرد.

طول این اسکله ها حدود ۲۲ متر ، پنج متر عرض و ارتفاع این نوع اسکله ها حدود ۲ متر با آبخور حدود ۳۰ سانتیمتر تا ۶۰ سانتی متر است؛ ایمن سازی عملیات پهلوگیری و جدا شدن  شناورهای مسافری و ایمن جابجا شدن مسافران دریایی از کاربرد اصلی این اسکله های فلزی به شمار می آید.

از عمده تعمیرات انجام شده بر روی این اسکله به خزه تراشی بدنه زیر آبی و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه زیرآبی، تمیزکاری مخازن و تعویض ورق نقاط کم ضخامت، تعویض ضربه گیر های اطراف و تعمیرات پل های دسترسی می توان اشاره کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تبریک هیئت‌رئیسه «نداجا» برای کسب مقام برتر در اجلاسیه مهدوی

پ خرداد 19 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو طی پیام مشترکی، کسب مقام برتر در سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی در حوزه ترویج معارف مهدویت و فرهنگ انتظار در […]

همچنین بخوانید: