امسال ۲۲۰ تن ماهی در استخرهای ۲ منظوره گنبد و مینودشت تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسن قزاق روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهادکشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) اظهارداشت: شیلات آماده ارائه مجوز برای احداث استخر ۲ منظوره تا مساحت ۳۰۰ مترمربع و یا احداث آببندان تا مساحت سه هزار مترمربع به ازای هر حلقه چاه آب عمیق است.

وی بابیان اینکه هم اکنون ۸۸ نفر در استخرهای ۲ منظوره پرورش ماهیان گرمابی ۲ شهرستان گنبدکاووس و مینودشت مشغول کار هستند، افزود: فعالیت این استخرها فقط در نیمه نخست سال و همزمان با استخراج آب برای مصارف کشاورزی است و شیلات خدمات مشاوره رایگان به متقاضیان ارائه کرده و آنها را برای اخذ تسهیلات بانکی مناسب معرفی می‌کند.

قزاق از پایان عملیات رهاسازی بچه ماهیان گرمابی از چهار گونه “فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد” در استخرهای ۲ منظوره و بیش از ۱۰۰ مزرعه و آببندان پرورش این نوع ماهیان در گنبدکاووس و مینودشت خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی تولید امسال ماهیان گرمابی این ۲ شهرستان که فصل برداشت آن از آبان ماه شروع می‌شود، افزون بر هشت هزار تن است.

رییس اداره شیلات گنبدکاووس همچنین از فعال بودن ۲ کارگاه پرورش بچه ماهیان گرمابی و سه واحد تولید خوراک آبزیان در این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه ۱۱ میلیون قطعه بچه ماهی در این کارگاه‌ها تولید و روانه مزارع پرورش ماهی گلستان و برخی استان‌های همجوار می‌شود. 

شرایط اقلیمی گنبدکاووس مستعد پرورش ماهیان گرمابی است و بیشترین مزارع پرورش این نوع ماهیان در استان گلستان متعلق به این شهرستان است.

۲ شهرستان گنبدکاووس و مینودشت باحدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع اند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتباط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را مخدوش می‌کنند

ش خرداد 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به منظور بررسی وضعیت استحکامات و سازه‌های مهندسی، پدافند غیر عامل و ارزیابی آمادگی‌های رزمی در جزیره تنب بزرگ، از یگان‌های مستقر در این جزیره بازدید کرد. دریادار تنگسیری پس از ورود به […]

همچنین بخوانید: