خور گناوه از پسماند پاکسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه در این آیین به خبرنگار مرین‌پرس گفت: این اداره در طول هفته محیط زیست برنامه های متعددی پیش بینی و اجرا کرد که پاکسازی انتهای خور انباشت از زباله با همکاری دوست‌داران طبیعت و شهرداری یکی از آنها است.

کامبیز عبدالهی افزود: داخل و محدوده خور گناوه به علت وجود زباله، دارای آلودگی زیست محیطی و نازیبا شده است و باید متولیان مربوطه با همکاری یکدیگر این وضعیت نامطلوب را ساماندهی و بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه  توجه به پاکسازی خور بخشی از وظایف ذاتی اداره بندرودریانوردی است، اظهارداشت: باتوجه به اینکه زباله های موجود در خور گناوه بیشتر از شناورهای تعمیری و مغروقی است، از صاحبان آنها انتظار داریم در حفظ و پاکیزگی این نقطه همکاری و مشارکت مضاعفی داشته باشند.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: باوجود اینکه  این اداره وظیفه ای درقبال جمع آوری زباله در خور ندارد و در زمینه آلودگی نفتی ورود می کند اما برای پاکیزگی این منطقه حساس  یک قایق بکار گرفته است و روزانه در محدوده استقرار شناورها فعالیت می کند که به علت وسعت آن پاسخگو نیست و نیاز به همکاری و مشارکت دیگر ادارات و نهادهای مرتبط است.

داوود بهادری افزود: برای حفاظت و پاکیزه نگه داشتن خور گناوه به صاحبان شناورها توصیه های لازم ارایه شده است اما همکاری لازم را ندارند.

خور(آبراه دریایی ) بندرگناوه به طول سه کیلومتر محل استقرار بیش از ۶۰۰  شناور چوبی و قایق های صیادی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاه بین المللی داشتن اقتضای صنعت دریایی و صنعت کشتی‌ سازی

ی خرداد 22 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: اقتضای صنعت دریایی و صنعت کشتی‌ سازی، داشتن نگاه بین المللی است. به گزارش مرین‌پرس، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در مراسم به آب‌ اندازی نفتکش افراماکس در بوشهر گفت: دو قرارداد جدید کشتی ‌سازی برای مجموعه ایران […]

همچنین بخوانید: