نخستین مزرعه پرورش ماهی وقفی در بام ایران وارد چرخه اقتصاد شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن امیری از درآمدزایی نخستین مزرعه پرورش ماهی وقفی در استان خبر داد و اظهار کرد: نخستین مرحله فروش ماهی قزل‌آلا پرورش یافته از محل شیلات در موقوفات استان وارد بازار شد.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله مقدار پنج تن ماهی قزل آلا به ارزش سه میلیارد ریال به فروش رفت، افزود: ماهیان پرورش یافته در این شیلات از نوع قزل آلا نژاد اسپانیایی هستند و وزن تقریبی ماهیان بین ۸۰۰ تا یک کیلو و ۴۰۰ گرم است که به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه نزدیک به ۴۰ تن ماهی حاصل از این موقوفات با ارزش تقریبی ۲۴ میلیارد ریال به فروش برسد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین مشکل در جامعه امروز است، تصریح کرد: هدایت کردن نیت واقفان به سمت اجرای طرح‌های اشتغالزایی از مهمترین برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان است.

وی به کشت و تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، لوبیا، ذرت و سیاه دانه در موقوفات و همچنین راه اندازی مزرعه گل محمدی در جوار امامزادگان به عنوان طرح‌های اشتغالزایی در قالب طرح شمیم خدمت اشاره کرد و گفت: درآمد حاصل از موقوفات در راستای نیت واقف هزینه می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۱۷ درصدی تحویل کالاهای اساسی از بنادر کشور/ تاکید بر تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از بنادر

د خرداد 23 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۷ درصدی تحویل کالاهای اساسی از بنادر کشور به صاحبان کالاها در سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در حاشیه […]
علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر، کالاهای اساسی، بنادر کشور

همچنین بخوانید: