برگزاری اولین سمینار هم اندیشی امنیت فضای مجازی سازمان بنادر/ کاهش ریسک شبکه‏ های ارتباطی در مقابله با نفوذپذیری بدافزارها، ویروس‌ها و هکرها

زمان مطالعه: 1 دقیقه



اولین سمینار هم‌اندیشی حوزه امنیت فضای مجازی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار و بر اولویت‌های ابزاری کاهش ریسک شبکه های ارتباطی ستاد و بنادر در مقابله با نفوذپذیری بدافزارها، ویروس‌ها و هکرها، تبدیل شبکه به یک اکوسیستم بسیار امن با رعایت الزامات امنیت سایبری، تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امروزه  امن‌سازی زیرساخت‏های حیاتی در قبال حملات سایبری و اعمال سیاست‌های صحیح امنیتی در دستگاه‏ های دولتی بسیار حائز اهمیت است و لزوم اجرای دقیق مدیریت مخاطرات سایبری و همچنین رصد مستمر آسیب پذیری‌ها و جمع‌آوری و پایش رویدادهای امنیتی از وظایف بسیار حساس دستگاه‏ های اجرایی به شمار می‌رود. 

 

رعایت الزامات امنیتی نه تنها متوجه حوزه تخصصی امنیت و شبکه یک سازمان است بلکه تمامی کارکنان یک سازمان را نیز در بر می‏گیرد که با حفظ پروتکل‌های امنیتی از جمله  با حفظ محرمانگی گذرواژه‌ها و دسترسی ‏ها از ریسک‏های احتمالی بکاهند.

 

به همین منظور در سمینار هم اندیشی امنیت فضای مجازی که به میزبانی دفتر فن‏آوری اطلاعات و ارتباطات و با حضور روسای ادارات فاوای بنادر و نمایندگان دستگاه‏های نظارتی کشور در حوزه امنیت سایبری و نمایندگان اپراتورهای بندری برگزار شد، اولویت‌های ابزاری کاهش ریسک شبکه‏ های ارتباطی ستاد و بنادر در مقابله با نفوذپذیری بدافزارها، ویروس‌ها، هکرها، تبدیل شبکه به یک اکوسیستم بسیار امن با رعایت الزامات امنیت سایبری، لزوم پایش و ممیزی‏های مستمر ، برگزاری رزمایش مشترک، تشکیل کمیته‏ های امنیتی و … مورد تاکید قرار گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری جشن تحکیم خانواده و تقدیر از همکاران سازمان بنادر و دریانوردی

چ تیر 22 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه در ایام خجسته ماه ذی‌الحجه و در آستانه عید سعید غدیر خم، مراسم جشن تحکیم خانواده و تقدیر از همکاران مزدوج سازمان بنادر و دریانوردی با حضور حسن بیک محمدلو؛ عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع این سازمان برگزار شد. […]
جشن تحکیم خانواده، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: