گرمای هوا و کاهش اکسیژن آب عوامل مرگ ماهیان در تالاب انزلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا ، عصر روز یکشنبه ۲۶ تیرماه فیلمی در رسانه های مجازی روستایی انزلی به اشتراک گذاشته شد که مرگ و میر بالای ماهیان در تالاب انزلی را به تصویر می کشید.

محل مرگ و میر این ماهیان غرب شهرستان بندرانزلی و روستای آبکنار اعلام شد. پیش از این نیز بارها هشدارهایی از سوی کارشناسان و بومیان منطقه مبنی بر خشک شدن و کاهش شدید عمق تالاب در این منطقه داده شده بود.

سرپرست اداره محیط زیست انزلی نیز با تائید این خبر به مرگ و میر بالای ماهیان  کپور ، سوف و آمور در تالاب انزلی اشاره کرد و افزود : کاهش میزان اکسیژن آب و کاهش عمق تالاب به ۴۰ سانیمتر دلیل اصلی این مرگ و میر است .

گرمای هوا و کاهش اکسیژن آب عوامل مرگ ماهیان در تالاب انزلی

سید حسن جعفری در گفتگو با ایرنا علاوه بر کاهش عمق تالاب انزلی ، گرمای بیش از حد هوا طی روزهای گذشته را نیز در این مرگ و میر مقصر دانست و از نمونه برداری و بررسی علت مرگ این ماهیان و انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه خبر داد.

کاهش حق آبه عامل اصلی خشک شدن تالاب

سرپرست اداره کل شیلات گیلان نیز در گفتگوی دیگری با خبرگزاری مهر در سخنانی مشابه علت این مرگ و میر را کاهش اکسیژن ناشی از گرمی هوا و عمق تالاب انزلی اعلام کرد .

حمیدرضا تقی نصیری علاوه بر افزایش دما کاهش میزان حق آبه ورودی به تالاب به دلیل استفاده از آب رودخانه‌ها برای مصارف کشاورزی را از دیگر دلایل این مرگ و میر اعلام کرد و افزود: کاهش جریان آب در تالاب انزلی به حیات آن آسیب وارد کرده و باید میزان حق آبه ورودی به تالاب انزلی افزایش یابد. پوشش گیاهی به دلیل کاهش عمق تالاب نیز یکی از دلایل تلف شدن ماهیان است . ماهیان‌بزرگ‌تالابی شب‌ها اکسیژن مورد نیاز خود را جذب می‌کنند کاهش اکسیژن می‌تواند مهمترین دلیل مرگ‌ماهیان بزرگ باشد.

گرمای هوا و کاهش اکسیژن آب عوامل مرگ ماهیان در تالاب انزلی

اهمیت موضوع مرگ و میر ماهیان در تالاب بین المللی انزلی بعنوان موضوعی فراملی همکاری همه مسئولان کشوری ، استانی ، شهرستانی ، جوامع محلی و ذینفعان تالاب را می طلبد تا این اکوسیستم ارزشمند که محل زندگی انواع ماهیان و سایر جانوران است را نجات داده و به دست آیندگان برسانند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصویب ساخت80 جایگاه کوچک‌مقیاس بنزین و 30 جایگاه در تهران

س تیر 28 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه لایحه شهرداری تهران در خصوص ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک مقیاس سوخت‌رسانی در صحن شورای شهر تهران با رای اکثر اعضای شورای شهر تصویب شد و قرار است 80 جایگاه کوچک‌مقیاس بنزین توسط شهرداری تهران راه اندازی شود. به گزارش «مرین‌پرس» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت […]
تصویب ساخت80 جایگاه کوچک‌مقیاس بنزین و 30 جایگاه در تهران

همچنین بخوانید: