ساخت اسکله دریایی در جزیره مینو در دستور کار/ استفاده از ظرفیت ساحل اروندرود برای گردشگری دریایی/ مذاکرات مثبت با عراق برای ایجاد خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابو فلوس

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه ساخت اسکله دریایی در جزیره مینو در دستور کار است،گفت: مذاکرات با عراق برای ایجاد خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابو فلوس، مثبت بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، نوراله اسعدی با بیان اینکه یادگارهای دوران دفاع مقدس در مسیر اروندرود و در مجاورت ساحل آن فراوان است و سنگرهای بتُنی و گلوله‌های اصابت شده به آنها همچنان دست‌نخورده باقی مانده است، تصریح کرد: ما می‌توانیم از طریق گردشگری دریایی در این رودخانه برای اردوهای راهیان نور و حتی گردشگران عادی، برنامه‌ریزی داشته باشیم و با زنده کردن خاطرات آن دوران، در این زمینه جاذبه ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به وجود اسکله در ساحل اروند رود در خرمشهر و اینکه قرار است در اروند صغیر در جزیره مینو یک پست اسکله گردشگری ایجاد کنیم، یادآور شد: برای ایجاد یک خط کشتیرانی بین خرمشهر و بندر ابو فلوس عراق مذاکراتی صورت گرفته است.

 

اسعدی عنوان کرد: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابو فلوس عراق حدود ۹ مایل دریایی است و چنانچه یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد می‌شود، می‌توان از آن در طول سال و به ویژه برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین استفاده کرد.

 

وی با اشاره به سفری که اخیرا در قالب هیاتی برای انجام مذاکرات با طرف عراقی به این کشور داشته است، افزود: طرف عراقی را برای ایجاد این خط کشتیرانی متقاعد کردیم و به منظور تامین زیرساخت مناسب از جمله سالن مسافری و تاکید ما بر این موضوع، طرف عراقی یک ساختمانِ از قبل آماده را برای همین منظور اختصاص داد.

 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره احتمال استفاده از این بندر برای نقل و انتقال شهروندانی که قصد سفر به قطر برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال را دارند، گفت: ما آمادگی کامل برای جابه‌جایی مسافران داریم و زیرساخت‌های مناسبی در این رابطه در بندر خرمشهر وجود دارد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نرخ حمل کانتینری کشتیرانی دریای خزر افزایش نمی‌یابد

ش مرداد 1 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ کاپیتان داوود آبدار تفتی در کارگاه بین‌المللی آموزش تجارت با روسیه گفت: علی‌رغم افزایش هزینه‌های ناوگان، در جهت کمک به توسعه تجارت با روسیه تصمیمی برای افزایش نرخ کانتینر در سال جاری نداریم.وی این اقدام را در راستای مسئولیت ملی گروه کشتیرانی جمهوری […]

همچنین بخوانید: