هند: بندر راهبردی چابهار را به قطب ترانزیت تبدیل می‌کنیم

زمان مطالعه: 1 دقیقه



وزیر بنادر و کشتیرانی هند گفت: بندر چابهار یک تاسیسات راهبردی است که می‌تواند آسیای مرکزی و جنوب آسیا را به هم متصل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، یک مقام ارشد دولت هند روز یکشنبه در زمینه اهمیت «بندر چابهار» گفت، این بندر یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای تجارت جهانی و تجارت دریایی خواهد بود.

 به نوشته وبگاه «اوت لوک ایندیا» «ساربادانا سونووال» وزیر بنادر و کشتیرانی هند گفت: «ارتباط بندر چابهار در ایران با دالان حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب، ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی و سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد و روابط فرهنگی و سیاسی را تعمیق می‌بخشد.»

 این مقام ارشد دولت هند گفت: «چشم انداز ما این است که “بندر شهید بهشتی” در چابهار را به یک قطب ترانزیتی تبدیل کنیم و آن را برای دسترسی به کشورهای آسیای میانه پیوند دهیم.»

 وزیر بنادر و کشتیرانی هند با بیان اینکه این بندر یک تاسیسات راهبردی است که می‌تواند آسیای مرکزی و جنوب آسیا را به هم متصل کند، گفت: «این بندر یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای تجارت جهانی و تجارت دریایی خواهد بود.»

 وی خاطرنشان کرد که این بندر شبکه لجستیکی منطقه را بهبود می‌بخشد و ابتکار مشترک را برای ایجاد یک کریدور حمل و نقل فراملی منطقه‌ای ترویج می‌کند که نه تنها تجارت هند بلکه تجارت جهانی را تقویت می‌کند.

 این مقام ارشد دولت هند افزود: « هند مشتاق است تا شرکت‌های تجاری و لجستیکی از مزایای بندر شهید بهشتی و منطقه آزاد تجاری چابهار استفاده کنند.»

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم| صحبت های رئیس قوه قضاییه در مورد 30 کانتینر کشف شده در بوشهر

ی مرداد 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس رئیس قوه قضائیه گفت: ۳۰ کانتینری که در جریان انبارگردانی های اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر کشف شده است بر اساس قانون تعیین تکلیف می شود. به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در بازدید چهار ساعته […]

همچنین بخوانید: