چهار سری تجهیزات بازرسی کالا و مسافر در بنادر بوشهر و خارگ راه‌اندازی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: چهار سری تجهیزات بازرسی کالا و مسافر در بنادر بوشهر و خارگ نصب و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب درباره نصب تجهیزات بازرسی کالا و مسافر در بنادر بوشهر و خارگ، اظهار کرد: این سری از تجهیزات شامل یک دستگاه ایکس ری، گیت دروازه‎ای و دستگاه کنترل دستی است که در مجموع با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و از محل اعتبارات داخلی سازمان تامین شده است.

وی بیان کرد: از چهار سری تجهیزات یاد شده ۲ سری در پایانه بوشهر و ۲ سری در پایانه مسافربری خارگ نصب شده است که با این اقدام کنترل بار و مسافر از حدود پنج دقیقه به هشت ثانیه کاهش پیدا کرده است.

شکیبی نسب ادامه داد: با نصب این دستگاه سرعت کشفیات احتمالی نیز یافته و همچنین ساعت حرکت شناور با کمترین تاخیر احتمالی همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: از مهم ترین ویژگی دستگاه‎های نصب شده ساخت آنها توسط متخصصان داخل و داری تاییده و گواهینامه از سازمان انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع رسمی داخلی است.

رویه ترانزیت خارجی در بندر گناوه برقرار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز درباره ترانزیت خارجی در بندر گناوه، گفت: با پیگیری‎های صورت گرفته از سوی این اداره کل و ستاد حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر رویه ترانزیت خارجی در بندر گناوه برقرار شد.

شکیبی نسب اظهار کرد: برقراری رویه ترانزیت خارجی در بندر گناوه فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‎های متعدد اشتغالزایی در این بندر است.

وی بیان کرد: افزایش مبادلات تجاری بندر گناوه با کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان جذب بیشتر صاحبان کالا و همچنین افزایش حجم تخلیه و بارگیری از دیگر مزیت‌های برقراری رویه ترانزیت خارجی در بندر گناوه محسوب می شود.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای بندر گناوه این بندر در کنار سایر بنادر استان بوشهر مورد توجه ویژه سازمان بنادر است.

وی اظهار کرد: برقراری رویه ترانزیت خارجی همگام با آغاز اجرا  طرح‌‌های جامع و توسعه‌ای در بندر گناوه نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این بندر است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده صورت گیرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ذخیره سازی ۲.۷ میلیارد بچه میگو / پیش بینی تولید ۳۴ هزارتن میگوی پرورشی در بوشهر

د مرداد 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه علی بازدار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال از ۹۹ هزار جفت مولد میگو ۲۶ هزار جفت آن در ۲۱ مرکز تکثیر این استان به کار گرفته شد که از این میزان ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون تا سه میلیارد قطعه بچه میگو […]

همچنین بخوانید: