هم اندیشی سه ضلع مهم تجارت دریایی در بندر امام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع پتروشیمی با فعالان بندری و اقتصادی گفت: این نشست با هدف بهره‌گیری شرکت‌های پتروشیمی و صنایع همجوار از ظرفیت‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره) با حضور مدیران پتروشیمی و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، بهروز آقائی در نشست هم اندیشی مدیران صنایع پتروشیمی با فعالان بندری و اقتصادی گفت: خوشبختانه دیدگاه‌ها و  پیشنهادهای خوبی در کنار طرح مشکلات ارائه شد و با  اتخاذ تدابیری در حوزه تجارت دریایی، به دنبال رفع مشکلات هستیم و ان شاء الله به بهترین نحو تلاش خواهد شد که این مشکلات رفع بشوند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان افزود:  اداره کل گمرک بندر امام خمینی(ره) و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  و مجتمع بندری امام خمینی(ره) به مثابه سه ضلع اصلی تجارت دریایی با یکدیگر همراه هستند. در این نشست  ضمن پاسخگویی به مسائل مطرح شده، راهکارهای کاربردی و اساسی در قالب صورتجلسه‌ای تدوین شد تا در جلسه بعدی، ماحصل و نتیجه مذاکرات امروز را پایش کنیم.

وی بیان کرد: گمرک متعهد شد تا درب های خروج، فعالیت را به صورت 24 ساعته آغاز  کنند همان گونه که در حوزه کالای اساسی این اتفاق افتاده است و در حوزه کانتینری نیز این مشکل که به صورت پیوسته نبوده، حل خواهد شد. 

آقائی اظهار امیداواری کرد: در نهایت پیش‌بینی ما این است که در نشست آتی، مصوبات انجام شده، به نتایج ‌مطلوبی دست پیدا کنیم.

حمایت از نقش صنایع پتروشیمی در جنگ اقتصادی

 پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی در حاشیه این نشست اظهار داشت: برقراری نشست‌های هم اندیشی با حضور شرکت‌های پتروشیمی، تعاملات را مورد بازنگری قرار می‌دهد و در اثر آن به بهره‌وری نزدیک می‌شویم و برنامه‌ریزی‌های جدیدی در حوزه بازرگانی، دریایی و تجارت محصولات  پتروشیمی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های صنایع پتروشیمی، تعاملات بیشتری با بندر  و گمرک دارند، گفت: در این نشست‌ شرکت‌های صنایع پتروشیمی مشکلات را حضوری مطرح کردند و همفکری‌ها  و تصمیم‌گیری‌های خوبی صورت گرفته شد.

برزگر در خصوص نتایج این نشست اظهار داشت: بسیاری از موارد  مطرح شده در این نشست در حوزه انبارداری بود که می‌طلبد تسهیلاتی ارائه  شود تا مشکلات تا حد ممکن رفع شود .

وی افزود: همچنین مقرر شد پیگیری‌هایی به لحاظ رفع بعضی از الزامات مقرراتی و قانونی صورت بگیرد به که به دنبال اقداماتی که صورت می‌گیرد، قطعا شاهد تسهیل‌گری خواهیم بود. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی با اشاره بر لزوم  تداوم تعامل بین صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:  می‌توان از این تعاملات برای توسعه آتی صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.

برزگر در این خصوص گفت: این تعاملات باعث تسهیل شدن فرآیندهای داخلی می‌شود و از ضررهای ناشی از تأخیرهایی که  عمدتا به شرکت های پتروشیمی وارد می شود، می‌کاهد و باعث تسریع در امورات آنها می‌شود چرا که این شرکت‌ها  نقش ارزنده‌ای در خط مقدم جنگ اقتصادی دارند.

وی با تأکید بر اجتناب از ضرر و زیان اقتصادی به شرکت‌های صنایع پتروشیمی بر اثر مشکلات داخلی، بر لزوم اندیشیدن تمهیداتی بیشتر برای موارد تخصص تر در جلسات کارشناسی و هم‌اندیشی تأکید کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت ها و مزیت های ترانزیت دریایی ایران

چ مرداد 12 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهایی است که به‌لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره‌مند است و با گسترش شبکه حمل و نقل و ارتباط مطمئن و کارآمد می‌تواند از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت […]

همچنین بخوانید: