برگزاری همایش ملی شناورهای تندرو

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر عامل موسسه شهید محلاتی از برگزاری همایش ملی شناورهای تندرو با همکاری سازمان جهاد خودکفایی و میزبانی دانشگاه خلیج فارس خبرداد.

به گزارش مرین‌پرس، رییس دانشگاه خلیج فارس به همراه معاون پژوهش و فناوری و گروه مهندسی دریا روز گذشته از موسسه شهید محلاتی بازدید کردند. در نشستی که پس از بازدید تشکیل شد، علی دارابی مدیر عامل موسسه شهید محلاتی از برگزاری همایش ملی شناورهای تندرو با همکاری سازمان جهاد خودکفایی و میزبانی دانشگاه خلیج فارس خبرداد و ابراز امیدواری کرد این همایش در دانشگاه خلیج فارس بتواند افق روشنی از همکاری های صنعت و دانشگاه را ترسیم کند.

مدیرعامل موسسه شهید محلاتی اعلام کرد: ما ارتباط علمی زیادی با موسسات دانشگاهی داریم چرا که نیاز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی سازمان را از دانشگاه تامین می کنیم.

وی گفت: امروز تمام مراحل از طراحی گرفته تا ساخت شناورها در داخل و بوسیله دانش مهندسان کشور انجام می دهیم و وابستگی صنایع دفاعی کشور به خارج را به صفر رسانده ایم و این مهم میسر نمی شد مگر با استفاده از ظرفیت های دانشگاه برای توسعه و پیشبرد اهدافمان.

دارابی یاد آور شد: همایش شناورهای تندرو هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال تصمیم گرفتیم با توجه به وجود ظرفیت های آموزش عالی در استان و همچنین موسسه شهید محلاتی در استان بوشهر این همایش را در دانشگاه خلیج فارس برگزار کنیم. گردهمایی نخبگان، بررسی آخرین دستاوردها در حوزه های علوم و فنون دریا و کشتی سازی از اهداف این همایش است.

دارابی یادآوری کرد: با همکاری گروه مهندسی دریا، دفتر مرکزی همایش ها را در دانشگاه تشکیل می دهیم و نمایشگاه و کارگاه های همزمان با همایش در خصوص شناورهای تندرو برگزار خواهیم کرد.

محمد مدرسی رئیس دانشگاه خلیج فارس در ادامه این نشست ضمن تشکر از تشکیل جلسه اظهار داشت: ما امروز بازدید خوبی از مجموعه شهید محلاتی داشتیم و دستاوردهای این موسسه برای ما غرورآفرین است.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین تصریح کرد: نامگذاری امسال به نام سال« تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» حاکی از پیش بینی های مقام معظم رهبری در خصوص نیازمندی های جامعه است و ما باید در حوزه جهاد تبیین کارهای بیشتری را انجام دهیم و جامعه را از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاه سازیم.

ما در جهاد تبیین موضوعات و دستاوردهای علمی را باید به جوانان ها یادآور شویم استفاده از ظرفیت های رسانه باید به صورت علمی در خدمت اهداف جمهوری اسلامی باشد.

وی تاکید کرد، جوامع غرب تمام اقدامات نادرست خود را با تبلیغات به شکل صحیح به جامعه القا می کند ولی ما عملکردهای درست خود را هنوز نتوانستیم به شیوه علمی و صحیح به جامعه منتقل کنیم چرا که امروز اقتدار در ظرفیت های علمی کشور است وما شاهد دستاوردهای علمی شگفت‌انگیزی هستیم.

رییس دانشگاه خلیج فارس بیان داشت: این دانشگاه ، اکنون دهه چهارم عمر خود را می گذراند و به بلوغ رسیده است، این بلوغ و نبوغ باید به کمک جامعه و صنعت بیاید و بتواند مشکلات محیط پیرامون خود و کشور را حل کند. ما در حوزه های مزیتی استان اساتید برجسته ای داریم که کارهای بزرگی را انجام داده اندچرا که رویکرد ما در دانشگاه براساس سند راهبردی در حوزه های مزیتی بوده و هدف گذاری های اصلی ما برای فعالیتهای علمی و پژوهشی نیز همین بخش هاست.

در این نشست دو طرف بر همکاری های دوجانبه تاکید کردند و مقرر گردید، برنامه ریزی برای برگزاری همایش شناورهای تندرو به میزبانی دانشگاه خلیج فارس و موسسه شهید محلاتی صورت گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروژه دهکدۀ گردشگری دریایی خلیج فارس کلنگ زنی شد

س شهریور 8 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس به گزارش تین نیوز، اسماعیل سجادی منش  گفت: پروژۀ دهکده گردشگری دریایی خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین پروژه های گردشگری استان بوشهر در راستای توسعه توریسم دریایی و ساحلی به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی شد. ​​​​ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری […]

همچنین بخوانید: