تاکید بر ضرورت نوسازی و تامین تجیهزات تخلیه و بارگیری بنادر استان گیلان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر ضرورت نوسازی و تامین تجیهزات تخلیه و بارگیری مورد نیاز در بنادر استان گیلان، گفت: نیازمند کاهش سن ناوگان تجاری متردد در دریای خزر هستیم.

به گزارش راد به نقل از اقتصادسرآمد، حسین یونسی  میزان عملیات تخلیه و بارگیری بندر انزلی طی شش ماهه نخست سال جاری را معادل ۶۹۳ هزار و ۹۸۸ تن و حجم کل عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر انزلی ۳۷۱۰ TEU اعلام کرد و‌گفت: همچنین تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر آستارا معادل ۱۱۴ هزار و ۷۲۸ تن و حجم کل عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در این بندر ۲۱۷ TEU بوده است. وی با بیان اینکه سهم عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بندر انزلی به گونه ای بود که ۹۹ درصد سهم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و تنها ۱ درصد سهم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی بود، افزود: سهم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر آستارا معادل ۹۹,۹ درصد و سهم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در این بندر ۰.۱ درصد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ادامه داد: سهم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی بندر انزلی طی شش ماه نخست سال جاری در بین بنادر شمالی کشور معادل ۲۳ درصد و سهم بندر آستارا معادل ۴ درصد بوده است. یونسی با اشاره به اینکه تعداد شناورهای ورودی بالای ۱۰۰۰ تن به بندر انزلی ۲۲۷ فروند و تعداد شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن ۱۶ فروند طی شش ماهه نخست سال جاری بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد شناورهای بالای ۱۰۰۰ تن ورودی به بندر آستارا ۴۹ مورد و تعداد شناورهای ورودی کمتر از ۱۰۰۰ تن به این بندر ۷ مورد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر ضرورت نوسازی و تامین تجیهزات تخلیه و بارگیری مورد نیاز در بنادر استان گیلان، گفت: نیازمند کاهش سن ناوگان تجاری متردد در دریای خزر هستیم.وی در مورد حوادث بندری و دریایی در بنادر انزلی و آستارا، گفت: تعداد حوادث بندری در انزلی طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۵ مورد و تعداد این حوادث طی ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۲ مورد بوده است، این در حالی است که تعداد سوانح دریایی طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱ مورد بود که یک لنج به علت اضافه بار در چهار مایلی حسن رود غرق شد اما چهار نفر ملوان آن، توسط اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با کمک ناجی نجات یافتند.مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: در بندر آستارا نیز طی شش ماهه نخست سال جاری ۷ مورد حادثه بندری رخ داد که نسبت به سال گذشته یک مورد کاهش یافته است و در بخش سوانح دریایی نیز خوشبختانه سانحه ای رخ نداده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کریدور میانی جای خالی که ترکیه پر کرد

ی آبان 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سال ها جنگ و درگیری و بی‌ثباتی در سوریه، عراق، روسیه و اوکراین، جایگاه کریدور میانی راه ابریشم را در مقابل کریدور شمالی و جنوبی تقویت کرده است. موقعیت ترکیه در کریدور میانی و کریدور گازی جنوبی به جهت نقش آفرینی این کشور به عنوان لجستیک […]
کریدور میانی جای خالی که ترکیه پر کرد

همچنین بخوانید:

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرین‌پرس است.