اقتصادی کردن فعالیت صیادان گلستانی با اختصاص چهار میلیارد ریال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسماعیل جباری ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه پرورش ماهیان و طرح تعدیل صیادان خاویاری، اظهار داشت: در راستای طرح تعدیل و ایجاد شرایط اقتصادی مناسب صیادان خاویاری استان، ۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به این طرح اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: این میزان برای تامین بار مالی تعدیل ۱۴ نفر از صیادان خاویاری گلستانی شاغل در شرکت تعاونی صیادان ماهیان خاویاری گمیشان، اختصاص داده شد.

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: با توجه به کاهش ذخایر دریای خزر و در راستای حفاظت از گونه‌های ارزشمند ماهیان خاویاری، در فصل صید سال جاری، صید ماهیان خاویاری از دریا تنها با هدف مولدسازی انجام می‌گیرد و شیلات استان گلستان نیز تلاش دارد با توسعه طرح‌های آبزی‌پروری زمینه اشتغال صیادان گلستانی را فراهم کند.

آخرین بار در سال ۱۳۹۸، ۷۰ میلیارد ریال، برای تعدیل ۲۵۰ نفر صیاد خاویاری به استان تخصیص یافته بود. در حال حاضر ۷۱ صیاد خاویاری در استان فعال هستند.

مدیرکل شیلات استان گلستان همچنین گفت: با توجه به کاهش میزان صید ماهیان استخوانی و غضروفی از آب‌های استان و عدم توجیه پذیری اقتصادی صید از دریا، می‌توان با توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان، رویکرد اشتغال‌زایی ساحل‌نشینان استان را تغییر داد.

اسماعیل جباری افزود: پرورش ماهیان خاویاری در قفس نیز از دیگر برنامه‌های شیلات گلستان است و در حال حاضر  ۲ متقاضی در استان، آمادگی پرورش ماهی خاویاری در دریا (قفس و پن) را دارند و شیلات نیز در حال برنامه‌ریزی برای تامین بچه ماهی برای این متقاضیان است.

وی با اشاره به مزاع پرورش ماهیان خاویاری در استان عنوان کرد: در حال حاضر ۶ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان فعال است که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، تا پایان سال ۵ مزرعه دیگر نیز در سطح استان افتتاح خواهد شد.

مهندس جباری استحصال خاویار پرورشی در استان را دستاوردی مهم دانست و گفت: امسال برای نخستین بار استحصال خاویار پرورشی، از مزارع منفرد استان در مرکز عمل‌‎آوری آشوراده انجام و به خارج از کشور صادر شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجارت ایران و روسیه رشد چشم‌گیری داشته است

س آبان 24 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و روسیه، گفت: رویکرد اصولی ایران مشارکت سازنده با همسایگان برای تحقق نظام پایدار و ایجاد پیوند‌های اقتصادی است. وی با بیان اینکه بخش خصوصی در راستای ایجاد محیط آرام برای […]

همچنین بخوانید: