تاکید بر توسعه ترانزیت کالا از کشورهای جنوبی خلیج فارس به کشورهای حوزه CIS از طریق بندرامیرآباد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در جریان بازدید هیأت تجاری روسیه از بندرامیرآباد بر ضرورت توسعه ترانزیت کالا از کشورهای جنوب خلیج فارس به کشورهای حوزه دریای خزر و بالعکس از طریق بندرامیرآباد تاکید کرد و گفت: وجود شقوق مختلف حمل و نقل کالا در بندرامیرآباد، فرصتی مناسب برای افزایش این همکاری هاست.

به گزارش راد به نقل از اقتصادسرآمد،محمدتقی انزان پور در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان نیژنی نووگراد روسیه ، با بیان اینکه مراودات تجاری دو کشور ایران و روسیه به واسطه بندرامیرآباد در سطح بالایی در چند سال اخیر قرار دارد ، بر شناسایی زمینه های مشترک همکاری با محوریت تأمین تجهیزات بندری و دریایی تأکید کرد.

وی افزایش ترانزیت کالا از کشورهای جنوبی خلیج فارس به کشورهای حوزه CIS و بالعکس را از طریق بندرامیرآباد ضروری دانست و با توجه به وسعت استان نیژنی نووگراد به عنوان یکی از بزرگترین استان های صنعتی کشور روسیه ،  معرفی و شناساندن متقابل قابلیت ها در حوزه مبادلات و همکاری های تجاری توسط اتاق های بزرگانی ایران و روسیه را خواستار شد.

انزان پور در پایان یکی دیگر از مزیت های بندرامیرآباد را دارا بودن سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی مرکبات عنوان کرد که می تواند زمینه های لازم را جهت افزایش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی و باغی استان مازندران به روسیه و بالعکس را فراهم آورد.الکساندر پوشکین ، نایب رییس اتاق بازرگانی نیژنی نووگراد روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی بندرامیرآباد ابراز امیدواری کرد ، با توجه به مرتفع شدن مشکلات بیماری کووید ۱۹ همکاری های فی مابین دو کشور با وجود بندرامیرآباد افزایش یابد و در این زمینه نیز هیأت بزرگی از روسیه در روزهای آینده  به ایران سفر خواهد کرد.تولید ماشین های یخچال دار ، لوله های نفتی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، رنگ و انواع چسب ، بخشی از حوزه  فعالیت های تجاری بازرگانان حاضر در این هیأت روسی بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در اقتصاد دریا محور عقب هستیم

چ آبان 25 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: علی‌رغم توصیه‌های مکرری که مقام معظم رهبری داشتند در اقتصاد دریا محور عقب هستیم، در این حوزه در سواحل جنوبی و سواحل دریایی خزر با مشکلاتی روبرو هستیم. به گزارش مرین‌پرس، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با همراهی رضا مدرس […]

همچنین بخوانید:

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرین‌پرس است.