تعیین بندر امیرآباد به عنوان یکی از دهکده های لجستیک کشور بر اساس سند آمایش مراکز لجستیک کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرو دریانوردی، جلسه بررسی مطالعات به روز شده طرح و تعیین جانمایی اولویت دار دهکده لجستیک بندر امیرآباد با حضور مدیر کل ، معاونین و کارشناسان بندر و نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی  و مشاور طرح در بندر امیرآباد برگزار و این طرح مورد مداقه و بررسی قرار گرفت.

محمد علی موسی پور گرجی بیان کرد : بر اساس سند آمایش مرکز لجستیک کشور از 58 مرکز لجستیک مصوب کشور، 6 منطقه تحت لوای سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که به تفکیک 3 مرکز بعنوان شهر لجستیکی و 3 منطقه بعنوان دهکده لجستیک بندری تعیین و بندر امیراباد بعنوان تنها دهکده لجستیک پهنه بندری در شمال کشور در این طرح مصوب شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد : تمامی جوانب این طرح طبق مدل Pestel ( سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، تکنولوژیکی ، زیست محیطی و حقوقی ) مورد بررسی دقیق قرار گرفت و در نظر است با توجه به اهمیت دهکده لجستیک نقاط اولویت دار طی جلسه ای در شورای فنی و  امور زیربنایی استان نهایی و پس از اخذ تاییدیه در اسرع وقت عملیاتی گردد که تحقق آن بدون تردید ضمن افزایش رونق اقتصادی و اشتغال زایی در استان ، در توسعه ترانزیت در سطح ملی تاثیر گذار خواهد بود.

مهدی اسدی رییس اداره لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به سطح بندی های انجام شده ، بررسی موقعیت جغرافیایی منطقه و دسترسی های جاده ای ، ریلی و هوایی و همچنین بررسی توسعه بازار منطقه و میزان مراوده با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: با احداث مراکز لجستیک بندری نقش موثر سازمان بنادر و دریانوردی برای اولین بار فراتر از حصار بندر و محیط پیرامونی اش تعریف شده و این رویکرد از جنبه مدیریت پسکرانه بنادر، اهمیت راهبردی دارد و می تواند بر شبکه لجستیکی کشور اثرگذار باشد.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید مدیرکل اداره امور مالیاتی هرمزگان از ایزوایکو – ایزوایکو

پ اردیبهشت 20 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه جعفر احسانی مهر مدیرکل اداره امور مالیاتی استان هرمزگان به همراه تیمی از کارشناسان این سازمان، با حضور در بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور از بخش های مختلف و پروژه های جاری ایزوایکو  بازدید به عمل آوردند. به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو […]

همچنین بخوانید: