ظرفیت های بالا گردشگری دریایی برای بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش راد به نقل از مرین‌پرس، شنا، سوار شدن بر جت اسکی، قایق سواری، فلای بورد، ماهیگیری در آبهای کم عمق، تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن در ساحل ماسه‌ای تنها بخشی از ظرفیت ساحل‌های استان بوشهر هستند که در قالب گردشگری می‌توانند سالانه درآمدهای بسیاری برای این استان داشته باشند.

رونق و شکوفایی گردشگری دریایی البته از اولویت‌های دولت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز هستند به‌طوری که در سند تحول دولت هم در دو بخش به موضوع تحول دریامحور و تحول گردشگری دریایی اشاره شده است اما توسعه همکاری مستمر دو بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد.

کارشناسان معتقدند که در برنامه‌های توسعه، به دریا رسیدیم اما ایست و عقب‌گرد داشته‌ایم و هیچ کار درخشانی در دریا انجام ندادیم، فعالیت‌ها کج دار و مریز در خشکی متمرکز شده است و برای سواحل و دریا یا برنامه‌ای نداشته‌ایم یا به مرحله اجرا نرسیده‌اند؛ به طوری که اندک گردشگران خارجی، ایران را با آثار باستانی و تاریخی آن می شناسند و از زیبایی‌های خفته در خلیج فارس اطلاعی ندارند.

بی انصافی‌ است که اقدامات گردشگری دریایی در دو جزیره کیش و قشم و تاحدودی هرمزگان را نادیده بگیریم اما به‌یقین این ظرفیت در استان بوشهر با طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس در پیچ‌وخم وعده و وعیدها غرق گشته و اراده‌ی برای کشتی به گل نشسته این حوزه وجود ندارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره برداری 10 درصد از ظرفیت تولید شناور سازی در سیستان و بلوچستان

ی آبان 29 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه 29 دقیقه قبل آخرین اخبار, اسلایدر, اقتصاد دریامحور, کشتی سازی به گزارش راد به نقل از ایسنا، صدیق آفرین اظهار داشت: از بین هشت کارگاه شناور سازی مجوز دار سیستان و بلوچستان دو کارگاه دارای سازه دریایی شامل کارگاه کشتی سازی صنایع سنگین نفت و گاز […]
بهره برداری 10 درصد از ظرفیت تولید شناور سازی در سیستان و بلوچستان

همچنین بخوانید:

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرین‌پرس است.