زمان سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی فرا رسیده است/ ایران باید سهم خود را از حمل‌ونقل دریای خزر افزایش دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه زمان مناسب برای رفع نقاط ضعف و سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی کشور فرارسیده است، گفت: ایران باید سهم خود را از حمل و نقل دریای خزر افزایش دهد.

سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به نقش کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: این سازمان به طور مشخص نقش کلیدی در توسعه حمل و نقل دریای خزر دارد و همان طور که در جنوب شاهد توسعه حمل و نقل دریایی هستیم در شمال کشور نیز با توجه به ظرفیت های موجود باید تغییرات بسیاری شاهد باشیم و در مسیر توسعه گام برداریم.
 
وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در توسعه حمل و نقل دریای خزر توجه به توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب در مسیر ایران است و این اتفاق ترافیک کالا در بنادر شمالی کشور را افزایش خواهد داد و به این ترتیب می توانیم از فضای ایجاد شده به نحو مطلوب بهره مند شویم و سهم خود را از حمل و نقل دریای خزر ارتقاء بخشیم.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتصال بنادر شمالی به ریل، خط آهن رشت-آستارا و تامین شناورهای رو-رو از جمله مسائلی است که در راستای توسعه حمل و نقل دریای خزر از سوی ایران باید در دستورکار قرار گیرد، عنوان کرد: متاسفانه در حمل و نقل دریای خزر سهم پایینی داریم و اگر واقعا هدف کشور توسعه بنادر و حمل و نقل دریای خزر است باید هر چه سریع تر به موارد مختلفی که زمینه ساز این توسعه و رشد است، توجه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه زمان رفع نقاط ضعف و سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل دریای خزر فرا رسیده است، اظهار داشت: در مقطع زمانی فعلی که به طور مثال روسیه قصد دارد 10 میلیون تن کالا را از مسیر ایران جابجا کند، باید نقاط ضعف بنادر شمالی و حمل و نقل دریای خزر را برطرف کنیم و با سرمایه گذاری مناسب و بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی در این راستا گام برداریم.
 
به گفته حسینی؛ در شمال ایران با کمبود شناورهای رو-رو مواجه هستیم و بخش خصوصی در این حوزه می تواند به طور جدی ورود کند و با حمایت های مادی و معنوی سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه شاهد تامین تجهیزات باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: علاوه بر این در بخش ریلی باید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل نگاه خود را تغییر دهد و تمامی بنادر شمالی از مزیت ریلی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتباط تصویری رئیس جمهور با ناوگروه‌های ۸۵، ۸۶و۸۷نیروی دریایی

ی آذر 6 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش ازظهر یکشنبه در آستانه فرارسیدن هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش، در ارتباط تصویری با ناوگروه‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ نیروی دریایی ارتش با فرماندهان این ناوگروه‌ها، فرماندهان ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس در […]

همچنین بخوانید: