مجوز بهره‌برداری از سه پست اسکله پارسیان به ایمیدرو اعطا شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجوز بهره‌برداری از سه پست اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعطا شد.

اعطای مجوز بهره برداری از سه پست اسکله در منطقه ویژه پارسیان

به گزارش راد، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در نشستی با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، مجوز بهره‌برداری اسکله‎های شماره ۵، ۷ و ۸ بندر انرژی بر پارسیان به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را به وی اعطا کرد.

مرتضی سالاری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان نزدیک‌ترین منطقه به پایتخت انرژی ایران، پارس جنوبی به منظور قرار گرفتن صنایع انرژی بر اعم از فولاد و پتروشیمی است، اعلام کرد: اعطای مجوز بهره برداری از این سه اسکله توسط سازمان بنادر و دریانوردی در راستای کمک به توسعه بنادر خصوصی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات و رونق بیشتر منطقه صورت گرفت که با توجه به اتمام الزامات فنی و ایمنی ساخت و بهره‌برداری توسط متقاضی می‌تواند نقش مهمی در منطقه غرب استان ایفا نماید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان  با اشاره به افزایش صادرات در این منطقه اقتصادی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این سه پست اسکله و افزایش صادرات در این مجتمع اقتصادی، بحث آمایش سرزمینی و توزیع متناسب بنگاه‌های اقتصادی در این نوار ساحلی در هرمزگان رونق پیدا کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز در این نشست با اشاره به کسب مجوز بهره‌برداری از این سه پست اسکله، گفت: این بندر می‌تواند بر روند صادرات یا واردات تجهیزات پتروشیمی موثر و می‌تواند به صادرات غیر نفتی نیز در شرایط کنونی کمک شایانی نماید.

سیدعلی اصغر علامه اضافه کرد: اسکله شماره ۳ منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در سال آینده پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزات لازم به بهره برداری می رسد که با ظرفیت ۳ میلیون تن زمینه اشتغال زایی مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر را نیز فراهم می‌کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۹۷۴؛ عجیب‌ترین استادیوم قطر

ی آذر 6 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس: طراحی منحصربه‌فرد این ورزشگاه شاهکاری از برخی از بزرگترین معماران و مهندسان جهان است. این طراحی ادای احترامی است به تجارت بین‌المللی و سنت‌های دریانوردی قطری‌ها. همچنین ۹۷۴ پیش‌شماره بین‌المللی قطر است. به علاوه اینکه در ساخت این ورزشگاه از ۹۷۴ کانتینر هم استفاده شده. […]

همچنین بخوانید: