۶ پروژه بزرگ بنادر گیلان آماده جذب سرمایه‌گذار است/ جهش 359 درصدی ترانزیت در بنادر گیلان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از آمادگی ۶ پروژه مهم و بزرگ در حوزه بنادر استان برای سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل احداث کارخانه کشتی‌سازی، ایجاد و توسعه گردشگری دریایی، مخازن نگهداری روغن خام، سیلوی غلات، احداث ترمینال کانتینری و کانتینر یخچالی است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان در رشت گفت: مجتمع بندری انزلی در حال حاضر یک مخزن ۱۶ هزار تنی نگهداری روغن دارد که با احداث مخزن ۳۰ هزار تنی ظرفیت این مجتمع بندری در بخش نگهداری روغن مایع به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

وی گفت: در موج‌شکن انزلی پنج هکتار زمین برای ایجاد اسکله تفریحی – گردشگری وجود دارد که با انعقاد قرارداد برای ایجاد هتل، رستوران و سایر زیرساخت‌ها در اختیار سرمایه‌ گذار قرار می گیرد و با بهره برداری از این پروژه برای حدود ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

یونسی تاکید کرد: با راه اندازی این اسکله زمان هفت مایلی مجتمع بندری انزلی تا مارینای کاسپین منطقه آزاد انزلی به حداقل ممکن می رسد.

وی در ادامه به رشد ترانزیت کالا از بنادر گیلان اشاره کرد و افزود: بنادر گیلان از ابتدای سال‌جاری تاکنون با ترانزیت ۷۸ هزارتن‌کالا رشد ۳۵۹ درصدی را تجربه کرده درحالیکه این رقم در سال گذشته ۱۷ هزار تن بود.

وی تصریح کرد : اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان طی مذاکرات با بسیاری از صاحبان کالا بوروکراسی اداری را نیز تا حد امکان کاهش داده است.

این مقام مسئول سازمان بنادر افزود: برای آنکه بتوانیم سهم حداقلی ایران از ترانزیت کالا را افزایش دهیم باید حمل و نقل ترکیبی را در این استان به طور عملی فعال کنیم. در این راستا در نشستی مشترک با ناظر گمرکات گیلان و اداره کل راه آهن شمال ۲ به راه حلی دست یافتیم تا بخشی از کالاهای کانتینری را بصورت ترکیبی (حمل و نقل دریایی، جاده ای و ریلی) ترانزیت کنیم.

یونسی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم سهم خود را از ترانزیت کالا افزایش دهیم و به رونق اقتصادی گیلان و کشور کمک کنیم راهی جز استفاده از حمل و نقل ترکیبی نداریم.

گفتنی است؛ مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال، بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه دسترسی اختصاصی به بندر نوشهر شهریور 1402 به بهره‌برداری می‌رسد

ی آذر 6 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه نشست بررسی موانع و مشکلات پیش روی پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان نوشهر برگزار شد. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست که […]
راه دسترسی اختصاصی به بندر نوشهر شهریور 1402 به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین بخوانید: