بازدید هیات قزاقستانی از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی/ قول مساعد طرف قزاق برای دو سره شدن کشتی‌های ورودی به بندر اکتائو

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر توسعه حمل و نقل و تجارت، معاون سفیر و نماینده شرکت راه آهن قزاقستان از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی بازدید کردند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، روز پنج شنبه ۳ آذر ماه  هیات قزاقستانی شامل مدیر توسعه حمل و نقل و تجارت کشور قزاقستان،  معاون سفیر و نماینده شرکت راه آهن این کشور در ایران به همراه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی بازدید کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این بازدید اظهار داشت:  ایران بیشترین ارتباط تجاری را با کشورهای روسیه و قزاقستان دارد اما در مراودات تجاری با بندر اکتائو قزاقستان به دلیل یک سر بار بودن کشتی ها، صاحبان کشتی های ایرانی تمایلی به تردد در این مسیر ندارند که هیات بازدید کننده از این مجتمع بندری برای ارسال کشتی جهت حمل این محموله قول مساعد دادند.

 

حسین یونسی؛ ادامه داد: توسعه تجارت ۲ کشور در گرو فعال شدن کریدور شمال- جنوب است و این هیات در بازدید از امکانات و تجهیزات مجتمع بندری انزلی از امکانات این بندر اظهار رضایت کردند.

وی مشکل دیگر بندر اکتائو قزاقزستان را نبود عمق لازم برای تردد کشتی ها دانست و گفت: کشتی ها در این بندر نمی توانند با تمام ظرفیت بارگیری کنند و پایین آمدن تراز آب دریای خزر بر تمام بنادر حاشیه ای این دریا تاثیر گذاشته است .

دورین بریکتوف؛ مدیر توسعه حمل و نقل و تجارت کشور قزاقستان نیز در این بازدید به سفر معاون رییس جمهور این کشور به ایران اشاره کرد و عنوان کرد: کشورهای ایران و قزاقستان  توافقاتی را برای افزایش همکاری‌های حمل و نقل کالا داشته‌اند و در این راستا بازدیدهایی از  بندرانزلی و  نیز بندرعباس بعمل آمد و بزودی نیز از بندر چابهار نیز بازدید می‌کنیم.

وی اعلام کرد: اطلاعات مفصلی از بنادر ایران دریافت کردیم که در برگشت در اختیار مقامات کشورمان قرار خواهد گرفت تا تصمیمات ارزنده ای را در راستای توسعه روابط ۲ کشور اتخاذ کنند.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جای خالی دیپلماسی در تخلیه بار کشتی‌ها/ معطلی کشتی‌ ها در بنادر ایران

ش آذر 5 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه تجربه نشان داده عدم آمادگی صاحبان کالاها برای تخلیه کشتی ها بین ۵ تا ۲۰ ساعت کشتی ها را در بنادر ایران معطل می کند. اما این میانگین ظاهرا در چند ماه اخیر وارد فاز جدیدی شده است. به گزارش راد به نقل از اقتصادسرآمد، در […]
جای خالی دیپلماسی در تخلیه بار کشتی‌ها/ معطلی کشتی‌ ها در بنادر ایران

همچنین بخوانید: