آغاز تعمیرات زیرآبی و اساسی ۳ فروند یدک‌کش راهنمابر در بندر شهید رجایی/ نوسازی ۲ فروند اسکله فلزی شناور بندر قشم/ تعمیرات اسکله‌های جاسک و تیاب در درست اقدام

زمان مطالعه: 3 دقیقه



معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز داکینگ و تعمیرات زیرآبی و اساسی یدک‌کش‌های ثارالله و احد و همچنین شناور راهنمابر قیام ۷ بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا پوررجبی با اشاره به آغاز داکینگ و تعمیرات زیرآبی و اساسی همزمان چند یدک‌کش‌ و شناور راهنمابر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی اظهارداشت: یدک کش ثارالله متعلق به هرمزگان، یدک کش احد متعلق به استان خوزستان و شناور راهنمابر قیام ۷ نیز متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر هفت فروند شناور نیز با کاربری‌های مختلف در حال تعمیر هستند، اظهارداشت: یدک‌کش ثارالله به طول ۳۰متر و عرض ۹ متر برای انجام تعمیرات زیرآبی شامل خزه تراشی، ضخامت سنجی، تعویض نقاط خورده شده، تعمیرات شافت و پروانه و جایگزین کردن آندهای فرسوده از سی‌ام آبان بر روی سرسره تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی مستقر و عملیات تعمیرات آن آغاز شد.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قدرت سیستم رانش یدک کش ثارالله حدود ۳ هزار اسب بخار با آبخور حدود ۳,۲۵ متر و طول یدک کش احد نیز ۲۶متر، عرض ۸/۸ متر و آبخور حدود ۳متر می‌باشد.

ارتقاء ایمنی زیرساخت‌های بنادر مسافری هرمزگان با به آب اندازی دو فروند اسکله فلزی

پوررجبی در خصوص به آب اندازی دو فروند اسکله فلزی شناور بندر شهید ذاکری قشم نیز توضیح داد: در راستای حفظ و ارتقاء ایمنی زیرساخت‌های مسافری جزایر و بنادر استان هرمزگان،  دو فروند اسکله فلزی شناور بندر مسافری شهید ذاکری قشم بعد از انجام تعمیرات زیرآبی و اساسی و انجام بازرسی‌های کارشناسان موسسه رده بندی دوم آذر به آب اندازی شد.

وی گفت:  این نوع اسکله‌ها برای پهلوگیری انواع شناورهای مسافری طراحی و ساخت و نصب شده و جهت حفظ ایمنی سازه و انجام بررسی های بدنه زیرآبی به صورت دوره ای به داک منتقل،  تعمیر و مجددا نصب می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از عمده ترین تعمیرات انجام شده به خزه تراشی و شستشوی بدنه زیرآبی ، گریت بلاست و زنگ زدایی و انجام ضخامت سنجی بدنه و سازه برای اطمینان از استحکام سازه اشاره کرد و افزود: تعویض زینک آندهای حفاظتی بدنه زیرآبی برای جلوگیری از خوردگی بدنه، انجام تعمیرات پل‌های دسترسی و ضربه‌گیرهای اطراف اسکله‌ها و همچنین بهینه‌سازی سیستم روشنایی اسکله‌ها جزو مهم‌ترین اقلام تعمیراتی این نوع اسکله است.

وی طول این نوع اسکله‌ها را حدود ۲۲ متر ، عرض پنج متر و آبخور حدود ۴۰ سانتیمتر اعلام کرد.

به گفته معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ از ابتدای سال تاکنون تعداد شش فروند از اسکله‌های فلزی شناور در محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی تعمیر و به آب اندازی و به بنادر مختلف منتقل شده و تعمیرات اسکله‌های بنادر جاسک و تیاب نیز در درست اقدام است.

پوررجبی در پایان با بیان اینکه عملیات تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها براساس الزامات موسسه رده‌بندی هر سه سال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کاربری یدک کش‌ها یاد شده برای پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری بوده و علاوه بر عملیات یاد شده از قابلیت شرکت در عملیات اسکورت کشتی و مشارکت در عملیات‌های اطفا حریق نیز برخوردار می‌باشد.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم تأمین برق رسانی به پروژه‌های مزارع پرورش میگو

س آذر 8 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش راد به نقل از برنا، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی‌و آب مجلس شورای اسلامی به همراه عباس مویدی رئیس سازمان جهاد‌ کشاورزی هرمزگان از شهرستان‌های رودان ، میناب و سیریک و همچنین از اسکله صیادی کوهستک بازدید کرد . در این سفر عسکری در […]
لزوم تأمین برق رسانی به پروژه‌های مزارع پرورش میگو

همچنین بخوانید: