برگزاری جشن برداشت میگو؛ ۱۰ آذرماه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر کل شیلات استان گلستان از برگزاری آیین شکرگزای و جشن برداشت میگو در روز ۱۰ آذرماه خبر داد.

به گزارش راد به نقل از ایلنا، اسماعیل جباری اظهارکرد: آیین شکرگزاری و جشن برداشت میگوی پرورشی گمیشان، با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی در روز ۱۰ آذر ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از برنامه‌های جانبی این آیین، برگزاری جشنواره طبخ آبزیان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین تقدیر از تولید کنندگان و دست اندرکاران صنعت میگو استان خواهد بود.

وی با اشاره به میزان تولید میگو در استان خاطر نشان کرد: سال جاری بیش از ۳۰۰۰ تن میگو در استان تولید شده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته است.

وی افزود: در حال حاضر استان گلستان در رتبه سوم تولید میگو در کشور قرار دارد و تاکنون برای  ۲۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت پرورش میگو استان اشتغالزایی شده است.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان یادآور شد: بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از تولید مجتمع میگو گمیشان صادر می شود که این امر نقش بسزایی در ارزآوری و رونق اقتصادی کشور و استان دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استرالیا صادرات گاز به اروپا را کلید زد

س آذر 8 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از آف­شور انرژی؛ شرکت انرژی استرالیایی Woodside Energy  گاز طبیعی مایع را از طریق نوار شمال غربی استرالیا برای کمک به تامین منابع انرژی به اروپا ارسال کرده است. بر اساس این گزارش، محموله‌ای با حجم تقریبی ۷۵ هزار تن گاز […]

همچنین بخوانید:

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرین‌پرس است.