ارتقاء سطح ایمنی دریایی در بنادر مازندران/ انجام ۲۹۰ هزار مترمکعب لایروبی طی سال جاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه



معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از نجات جان 21 نفر از دریانوردان در آب های ساحلی محدوده اداره کل، از آغاز سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی ،ابوطالب گرایلو ضمن تشریح عملکرد نه ماهه حوزه معاونت اموردریایی این اداره کل افزود: در این مدت بیش از 749 عملیات یدک کشی و  457 عملیات راهنمایی و 190 مورد بازرسی ایمنی و فنی توسط کارشناسان امور دریایی اداره کل انجام شده است.

 

    وی انجام 147 مورد بازرسی زیست محیطی از کشتی های ورودی به بنادر نوشهر و فریدونکنار و دریافت مواد پسماند نفتی و فاضلاب را از دیگر اقدامات انجام شده در 9 ماهه سال جاری در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی برشمرد.

 

گرایلو ادامه داد: طی این مدت به منظور افزایش ایمنی کشتی های ورودی به بنادر تابعه اداره کل ، به میزان بیش از 290 هزار متر مکعب لایروبی و 9 مرحله هیدروگرافی انجام شده است.

      

 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، انجام 133 عملیات سرویس چراغ های دریایی، ارسال 720 پیام ایمنی دریایی از طریق ناوتکس، ارسال روزانه پیام های هواشناسی، برگزاری مانور استانی جستجو و نجات، مقابله با آلودگی و اطفاء حریق دریایی در بندر نوشهر و مانور جستجو و نجات دریایی در بندر بابلسر و همچنین تدوین دستورالعمل بهره برداری از مراکز کنترل ترافیک دریایی را از دیگر اقدامات شاخص این معاونت در نه ماهه سال جاری برشمرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احداث بندر بزرگ خلیج فارس در دستور کار سازمان بنادر/ کالای رسوبی در بندر امام نداریم

چ دی 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، بهروز آقایی امروز (چهارشنبه) در محل بندر امام خمینی (ره) و طی نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان خوزستان را به عنوان یک استان نفتی می‌شناسند، اما این استان یکی از اصلی‌ترین استان‌های دریایی  کشور است، اظهار کرد: ٢۵ درصد […]

همچنین بخوانید: