تخلیه ۳ فروند کشتی حامل کالای اساسی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد که در حال حاضر سه کشتی حامل کالای اساسی شامل دو فروند کشتی گندم و یک فروند روغن در حال تخلیه است.

به گزارش مرین‌پرس، حسین عباس‌نژاد از الحاق دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی غلات تا اواسط بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی در یکی از پایانه های بندر شهید رجایی در حال انجام فرآیند مونتاژ است. در حال حاضر سه کشتی حامل کالای اساسی شامل ۲ فروند کشتی گندم و یک فروند روغن در حال تخلیه است که از این تعداد یک کشتی ۶۶ هزار تن و کشتی دوم نیز حامل ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم است.

وی مجموع محموله وارداتی گندم این دو کشتی را ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: کار تخلیه کشتی روغن نیز  با ظرفیت  ۲۵ هزار تن از کشتی به مخازن نگهداری این محصول به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در لنگرگاه بندرعباس نیز ۱۴ فروند کشتی کالای اساسی شامل هشت کشتی گندم، ۳ کشتی ذرت، ۲ کشتی جو و یک کشتی روغن خوراکی به تناژ ۸۴۵ هزار و ۵۹۸ تن پس از فرآیند اسناد گمرکی در اسکله‌های اختصاصی کالای اساسی پهلودهی خواهند شد.

عباس‌نژاد به خریداری و مجهز شدن پایانه فله مجتمع بندری شهید رجایی به چهار دستگاه مکنده تخلیه غلات با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ تن بر ساعت توسط بخش خصوصی اشاره کرد.  از چهار دستگاه مکنده خریداری‌شده دو دستگاه وارد بندر و کار مونتاژ این دو دستگاه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی اواسط بهمن ماه سال جاری این دو دستگاه به سایر تجهیزات بندر الحاق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تسریع و ارتقا نرم عملیاتی در تخلیه انواع کالای اساسی، ارتقا سطح امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و تجهیز زیرساخت‌های بندری به دستگاه‌های مدرن تخلیه کالای فله خشک را از اهداف مهم خرید این دستگاه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موافقت شورای ریاستی یمن با فروش یک بندر به امارات

د دی 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس شورای ریاستی یمن قرارداد 100 میلیون دلاری با امارات برای ایجاد یک بندر دریایی جدید در منطقه راس شروین در استان المهره را تصویب کرد. بندر جدید برای فعالیت‌های تجاری معدنی در استان المهره در شرق دور یمن اختصاص داده خواهد شد. به گزارش مرین‌پرس […]

همچنین بخوانید: