توسعه تجهیزات و لوازم هواشناسی در بخش دریا / مدیریت خوبی در حوزه دریا انجام‌ نشده

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه تجهیزات و لوازم هواشناسی در بخش دریا از مهمترین وظایف این سازمان است.

به گزارش مرین‌پرس، سحر تاج بخش روز گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد: هفت استان ساحلی در جنوب و شمال کشور داریم که توسعه تجهیزات هواشناسی می‌تواند کاهش مخاطرات دریایی و در نتیجه توسعه دریامحور را به دنبال داشته باشد.

تاج‌بخش اضافه کرد: نشانگرهای مطلوبی در دریاست که یکی از آن‌ها اقتصاد دریاست، دیگری اشتغال دریایی است. همچنین مسئله جمعیت‌پذیری سواحل بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به‌عنوان یکی از ابرازها برای توسعه این حوزه استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه سهم ناوبان ملی کشور ما در تجارت دریابرد نقش بنیانی در توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: همین‌طور سهم سوخت‌رسانی تجارت دریابرد توسط ناوگان دریایی کشور ما می‌تواند نقش بسیار اساسی داشته باشد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: شناورهای تملیکی از دیگر ابزارهایی است که به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد که بسیاری از موارد سیاسی و اجتماعی باید در کنار یکدیگر جمع شود تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

تاج‌بخش افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه دریا این است که مدیریت خوبی در حوزه دریا انجام‌ نشده؛ به تعبیری دریا در کشور ما هنوز صاحب درست و درمانی ندارد. بنابراین ضرورت یک پیمان جدید در حکمرانی دریا در کشور ما مهم‌ترین مسئله است که باید به آن توجه شود و در برنامه توسعه هفتم نگاه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر در عرصه ارائه خدمات در این حوزه، مسئله زنجیره تکه‌تکه‌ای است که در بخش خدمات در حوزه دریا ارائه می‌ کنیم. تمام این‌ ها با حکمرانی خوب در دریا می‌ تواند موجب ارائه خدمات خوب شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تغییرات اقلیمی بیان کرد: نکته بسیار مهمی که از لحاظ علمی در تمام این حوزه‌ها دخالت دارد، مسئله تغییرات اقلیم است که امروزه تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و می‌تواند یکی از چالش‌های جدی در حوزه عملیاتی تمام کشورهای درگیر باشد. یکی از مهمترین بخش‌ هایی که تحت تأثیر تغییرات اقلیم قرار گرفته، دریا و زیست‌ بوم‌ های آن است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید سالانه 300 هزار تُن توسط 4600 شناور صیادی در هرمزگان

د آذر 28 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سرپرست شیلات هرمزگان گفت: حدود چهار هزار و 600 فروند شناور صیادی و بالغ بر 35 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان گفت: این ناوگان عظیم صیادی برای استان هرمزگان حدود 300 هزار تن صید سالانه را رقم زده است. به گزارش مرین‌پرس، ساسان صادقی سرپرست […]

همچنین بخوانید: