نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران با حضور استاندار/ لزوم تشکیل کمیته ویژه برای اجرای طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی/ ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده اقتصاد دریامحور در مازندران

زمان مطالعه: 1 دقیقه



استاندار مازندران تاکید کرد: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، ارزش واقعی استان پهناور مازندران و دیگر استان های شمالی بیش از پیش نمایان و این مناطق به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهند شد.

به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ سید محمود حسینی پور در پانزدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل که عصر یکشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد؛ با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت مشاور بخش خصوصی در زمینه ارائه گزارش تدقیق مطالعات ICZM ، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی دریا و ساحل در سطح استان تاکید کرد.

وی نبود متولی مشخص در بخش سواحل را چالش جدی استان پهناور مازندران برشمرد و خواستار برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم برای رفع این مشکل چندین ساله شد.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران در آغاز این نشست، گزارشی از عملکرد دبیرخانه در خصوص آزادسازی سواحل و همچنین اقدامات به عمل آمده در زمینه مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ( ICZM ) استان، ضوابط استقرار حوضچه های آرامش و مارینا، احداث سازه های دریایی، قفس های پرورش ماهی در استان (واگذار شده به شیلات برای صدور مجوز) و دیگر سازه های دریایی ارائه کرد.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر اعضای کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، استاندار مازندران خواستار تشکیل کمیته ای ویژه ذیل کارگروه زیر بنایی استان، برای اجرایی شدن طرح تدقیق مطالعات ICZM در سواحل مازندران شد.

پایان پیام/

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجارت اسکراپ در آسیا به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رسید

د دی 26 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین­‌الملل مرین‌پرس به نقل از نشریه مری­‌تایم؛ صنعت اسکراپ در آسیا به دلیل افزایش نظارت بر بازیافت، ایمنی و دیگر مسائل مالی نوظهور در سال ۲۰۲۲ میلادی به شکل بسیار ضعیفی به پایان رسید. با این حال مالکان کشتی به افزایش تناژ خود […]

همچنین بخوانید: