آغاز نصب موفق سیستم تصفیه و مدیریت آب توازن (BWTS) بر روی کشتی‌های تجاری ایرانی/ رعایت دقیق الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن در آب‌های جمهوری اسلامی ایران/ صرفه‌جویی 6 میلیون دلاری با بومی‌سازی تعمیرات شناورها

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از نصب دستگاه پردازش آب توازن در کشتی‌های فعال در آبراه‌های داخلی و بین المللی، طبق الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن از نیمه دوم سال 2022 تا 2024 خبر داد و آن را مطابق با الزامات سازمان بین‌المللی دریانوردی( آیمو) و برای کشورهای عضو آیمو الزام ‌آور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، جمشید حاجی زاده، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان رعایت دقیق کنوانسیون‌های بین‌المللی و ملی دریایی در کشور، تاکید کرد: سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به منظور کاهش اثرات مضر بر محیط زیست دریایی که از طریق جابه جایی میکروارگانیسم های آبی که از منطقه ای به منطقه دیگر و از طریق عملیات تغییر آب توازن کشتی ها صورت می پذیرد، کنوانسیونی را به منظور کنترل و مدیریت آب توازن کشتی ها تصویب کرده است.  

وی تصریح کرد: بر این اساس، سیستم تصفیه و مدیریت آب توازن (BWTS) برای حذف میکروارگانیسم های مضری است که هنگام آبگیری مخازن تعادل وارد کشتی ها می شوند، این سیستم طراحی شده است تا هنگام تنظیم تعادل کشتی در حالت بارگیری که به اجبار توسط تخلیه این آب صورت می پذیرد، ورود این آب به محیط جدید، اثرات مخربی ایجاد نکند.

به گفته حاجی زاده؛ طبق الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن، از نیمه دوم سال 2022 تا 2024 باید دستگاه پردازش آب توازن بر روی کشتی‌های فعال ناوگان نصب شود که بر اساس بررسی های صورت گرفته و با توجه به در نظر گرفتن فاکتور هایی از قبیل نوع کشتی، میزان مصرف برق، میزان تغییرات و اصلاحات در شناور و هزینه نگهداری دستگاه، خرید و نصب سامانه پالایش آب توازن از نوع UV برای شناورهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفت.  

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از توان داخلی برنامه ریزی شده تا پایان سال 1401 نصب دستگاه مذکور بر روی 7 فروند از شناور های ناوگان در شرکت پرشیاهرمز صورت پذیرد که عملیات نصب آن برای شناور شیبا از شناورهای گروه کشتیرانی متعلق به شرکت حمل کانتینری حافظ دریا، برای اولین بار در کشور انجام شده و اکنون در مرحله راه اندازی است.

به گفته حاجی زاده، همچنین در نظر است نصب دستگاه بر روی حداقل 12 فروند از شناورهای ناوگان کشتیرانی ج.ا.ایران نیز در سال 1402 در پرشیا هرمز انجام شود.

وی به ارایه گزارشی در حوزه عملیات تعمیر کشتی در سایت پرشیاهرمز اشاره و اظهار داشت: تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده در سال گذشته 40 مورد بوده است.

به گفته مدیرعامل پرشیاهرمز، در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد 31 فروند شناور تعمیر شده که 3 فروند نسبت به سال قبل بیشتر بوده است؛ ضمن اینکه این میزان تعمیرات انجام شده معادل 6 میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی به ارمغان آورده که تا پایان سال این رقم به 9 میلیون دلار خواهد رسید.

وی افزود: حدود 700 نفر با احتساب نیروهای پیمانکاری در پرشیاهرمز بصورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که با در نظر گرفتن تامین کنندگان غیرمستقیم بالغ بر 1000 نفر برآورد می شوند.

حاجی زاده اظهار داشت: در برنامه توسعه 5 ساله که از سال 1402 شروع و تا سال 1406 تکمیل خواهد شد این شرکت در سه بخش نیروی انسانی، توسعه زیرساخت و خرید تجهیزات و ماشین آلات در راستای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح کیفیت در افق زمانی 5 ساله برنامه ریزی کرده است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیر ۱۳ کشتی در ۶ ماه ابتدای سال

چ دی 28 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، درباره آمار تعمیر کشتی گفت: تعداد کل تعمیرات ادواری انجام‌شده در سال گذشته ۴۰ مورد بود و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، تعداد کل تعمیرات ادواری انجام‌شده به ۱۳ مورد رسید. به گزارش مرین‌پرس، جمشید حاجی‌زاده، امروز […]

همچنین بخوانید: