خودکفایی در حوزه تولید میگو در کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان شیلات ایران، مهدی شکوری، معاون توسعه آبزی پروری سازمان به تولید ۶۱ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد وگفت: آمار نشان می دهد که میزان تولید میگو از رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.
وی از خودکفایی در تولید لارو میگو به میزان بیش از ۵.۵ میلیارد قطعه، پیگیری و حمایت از ایجاد دو مرکز تولید مولدین با سلامت بالا و عاری از بیماری در استان هرمزگان (یک مورد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد) خبر داد و افزود: و تولید حدود ۹۰ هزار تن غذا در کارخانجات داخلی نشان از خودکفایی ۹۸ درصدی در نیاز به خوراک میگو در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: پنج مرکز جدید تکثیر میگو در استان های هرمزگان و بوشهر افتتاح شده است و برنامه ریزی برای توسعه تولید متراکم میگو و تدوین دستورالعمل های فنی و بهداشتی در حال انجام است.
شکوری تاکید کرد: با ایمیدرو جهت اجرای طرح توسعه گوهر سنگ از طریق اجرای مزرعه آزمایشی پرورش صدف های مرواریدساز در هرمزگان همکاری های مشترک داشته ایم .
وی ازتدوین فاز دوم طرح توسعه ماهیان خاویاری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۴۰ تن خاویار تولید می شود و تمرکز این طرح بر صیدگاه های ماهیان خاویاری بوده و از پتانسیل های استانهای لرستان و خوزستان محسوب می شود.
وی از آغاز تولید تجاری تخم تریپلویید ماهی قزل الا در کشور با هدف تولید ماهی سایز بزرگ برای صادرات خبر داد و تاکید کرد: با افزایش تولید تخم تمام ماده قزل الا، تامین ۷۰ درصد از نیاز مزارع از محل تولید داخلی محقق می شود.
وی همچنین افزود: بسته حمایت از توسعه پرورش گونه های بومی برای برخورداری از حمایت‌های دانش بنیان تهیه شده است.
شکوری تصریح کرد: چهار محصول جدید (هواده، پرو بیوتیک و ضدعفونی کننده) برای قرار گرفتن در فهرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بررسی و معرفی می شود.
وی در پایان از تولید آزمایشی نوعی پروبیوتیک برای مقابله با بیماری ahpnd با همکاری شرکت دانش بنیان خبر داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد مستحدثات دریایی؛ توسعه اقتصاد دریا محور را به دنبال دارد/ طرح اقتصاد دریا محور ابتکار مقام معظم رهبری بود

ش بهمن 1 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، “محمد آشوری” افزود: به طور قطع برای استفاده بهتر از دریا با رویکرد اقتصاد دریامحور در حوزه‌های تجارت بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری نیازمند ایجاد مستحدثات دریایی هستیم تا  مردم از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال پایدار وابسته به دریا استفاده کنند. […]

همچنین بخوانید: