دریادار حسینی بای به هم‌رزمان شهیدش پیوست

امیر دریادار عیسی حسینی بای از تکاوران ارتش و یكی از پیشكسوتان دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش درگذشت.

امیر دریادار سید عیسی حسینی بای آسمانی شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش نوشت:«ساحل کارون آن روزها شاهد اشک و عهد کلاه سبزها برای در آغوش کشیدن دوباره پاره تن ایران عزیزمان بود و امروز پر کشیدن یکی دیگر از کلاه سبزهای خرمشهر را می‌بیند. خونین شهر عزیز باید از اسارت دژخیمان آزاد می‍‌شد؛ اهریمنان زمان باید خاک پاک آن را ترک کردند و این همت بلند کلاه سبزها را طلب می کرد، باران سرب و نخل های سرکش گواهی می‌دهند که تکاوران ارتش کوچه به کوچه جنگیدند تا دیگر خرمشهر را خون به دل نبینیم. دلیرانی چون او نه تنها برای سر آغاز و سرانجام دفاع بلکه برای همیشه تاریخ الگو و افتخاری برای سربازان سرافراز اسلام و ایران خواهند ماند. بقاء مختص ذات احدیت است و ما بندگان، تسلیم خدا و اراده الهی و راضی به رضای او هستیم، مرگ حق است و پذیرش این حق هر چند سخت و ناگوار ولی نشان ایمان به خدای مهربان است. از درگاه ایزد منان مسئلت می نماییم که روح بلند و پاک آن مرحوم را در جوار پیامبر بزرگ اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد مغفرت خویش قرار دهد.

مراسم تدفین پیکر مطهر دریادار سید عیسی حسینی بای

مسعود فروزنده، پژوهشگر تاریخ، نیز در این باره نوشت: «سرباز فداکار وطن، دریادار حسینی بای آسمانی شد. روحش شاد. پیش و در طول جنگ، بارها در دفاع از وطن مجروح شد. پس از جنگ به رغم محنت‌ها سکوت پیشه کرد. در یک جمله اگر او و یارانش نبودند خرمشهر پیش از جنگ سقوط کرده بود. یادش گرامی روحش شاد. همیشه می‌گفت: وطن سرفراز باد».

مراسم تدفین پیکر مطهر دریادار سید عیسی حسینی بای
مراسم تدفین پیکر مطهر دریادار سید عیسی حسینی بای
مراسم تدفین پیکر مطهر دریادار سید عیسی حسینی بای

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درآمد ۸۱ میلیارد دلاری مرسک در سال ۲۰۲۲

ش بهمن 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از ترید‌ویندز؛ درآمد شرکت مرسک در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۶۱.۷۹ میلیارد دلار بود. بر اساس این گزارش خط کشتیرانی مرسک ۳۰ میلیارد دلار سود برای سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت کرد کرد که انتظار دارد با وضعیت حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۳ […]

همچنین بخوانید: