دومین نشست بانوان مشاور دستگاه­ها و شرکت های تابعه وزارت راه به میزبانی سازمان بنادر/ مشارکت زنان در امور اداری کشور یک ضرورت است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دومین نشست بانوان مشاور دستگاه­ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی با حضور ایمان اسلامیان، معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی این وزارتخانه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به غفلت از نقش و کارکرد بانوان در نظام اداری کشور، تاکید کرد: با تدوین پیش نویس لایحه حمایت از بانوان و در دستور کار قراردادن فرایندهای ارتقای شغلی خانم ها در نظام اداری کشور، امیدوارم بانوان پرتلاش دستگاه­های اجرایی، به جایگاهی که شایسته اند دست یابند.

اسلامیان با بیان اینکه پنجره جمعیتی در ایران، برخلاف بعضی از کشورها، باز است، افزود: ترکیب جمعیتی در ایران به گونه ای است که مشارکت زنان در امور اداری کشور، نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت و نیاز است.

وی با برشمردن ویژگی های بانوان در نظام اداری کشور، گفت: مطالعات بین المللی نشان می دهد، مدیریت خانم­ها در شرکت­ها و سازمان ها به کمتر شدن فسادهای اداری و مالی منجر شده است.

اسلامیان همچنین با بیان اینکه بانوان در محیط اداری منظم­تر و مقیدتر از آقایان هستند، افزود: برقراری ارتباط موثرتر، صبوری بیشتر و تداوم در یادگیری فردی از دیگر ویژگی های اخلاقی بانوان محسوب می شود که به رشد و توسعه اجتماعی منجر می شود.

معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی وزارت راه همچنین از تشکیل نظام مهارت افزایی برای بانوان در دستگاه­های اجرایی تابعه این وزارت­خانه خبر داد.

در این نشست، همچنین معصومه متعجب، مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور بانوان، با اشاره به بررسی فرآیند ارتقای شغلی بانوان در حوزه های ستادی و وزارت راه و تدوین پیش نویس لایحه حمایت از بانوان به عنوان دستورکارهای مهم این نشست، گزارشی از وضعیت و ترکیب جمعیتی بانوان شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اینفوگرافیک: اقدامات انجام شده در حوزه دریایی از ابتدای دولت…

س اسفند 9 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه  از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهیدرجایی با میزان سرمایه گذاری ۴۴۰۰ میلیارد ریال، با ۵۹.۰۳ درصد پیشرفت اقدام کرده است. به گزارش سی نیوز در ادامه اینفوگرافیک اقدامات انجام شده در حوزه دریایی از ابتدای دولت سیزدهم […]

همچنین بخوانید: