تایوان ۶۱۹ میلیون دلار تسلیحات از آمریکا دریافت خواهد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا فروش احتمالی ۶۱۹ میلیون دلار تسلیحات جدید به تایوان، از جمله موشک برای ناوگان F-۱۶ این جزیره را تأیید کرد.

گفته شده فروش این تسلیحات احتمالاً روابط پرتنش بین واشنگتن و پکن را پرتنش تر خواهد کرد.

در همین ارتباط نیز پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی تسلیحات و تجهیزاتی را به تایوان تأیید کرده است که شامل ۲۰۰ موشک ضد هوایی پیشرفته هوا به هوا (AMRAAM) و ۱۰۰ موشک AGM-۸۸B HARM است. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «فروش این تسلیحات توانایی تایوان برای تأمین دفاع از حریم هوایی و امنیت منطقه‌ای خود را تقویت خواهد کرد.»

در واکنش به صدور مجوز فروش این تسلیحات، وزارت خارجه چین اعلام کرد که «قاطعانه» با فروش برنامه ریزی شده سلاح به اوکراین مخالف است و افزود که ایالات متحده باید فروش تسلیحات و تماس‌های نظامی با تایوان را متوقف کند.

چین اعلام کرده است که فعالیت‌هایش در اطراف تایوان موجه است زیرا به‌دنبال دفاع از تمامیت ارضی خود و هشدار به ایالات متحده درباره «تبانی» در تایوان است.

پیش از این نیز، «شی یی» سخنگوی فرماندهی ارتش چین روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: اقدامات آمریکا تعمدا مداخله در اوضاع منطقه‌ای بوده و باعث برهم زدن شرایط در این منطقه می‌شود و صلح و ثبات را در تنگه تایوان در معرض خطر قرار داده است. ما کاملاً با این اقدامان مخالف هستیم.

این مقام ارتش چین تاکید کرد که نیروهای چینی هر لحظه در معرض خطر قرار می‌گیرند و در عین حال با قاطعیت از حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی چین دفاع می‌کنند.

در اوایل هفته جاری وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرده بود که یک فروند هواپیمای گشتی آمریکایی (P-۸A Poseidon) از طریق تنگه تایوان از سمت شمال به جنوب پرواز کرد. وزارت دفاع آمریکا هم در بیانیه‌ای در این خصوص ادعا کرد: هواپیمای آمریکایی از طریق تنگه تایوان از شمال به جنوب در مسیر بین المللی پرواز کرده است!

به گزارش خبرگزاری کیودو، وزارت خارجه چین این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوای شهر بندری ماهشهر در وضعیت ناسالم

ج اسفند 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش خبرنگار مانا، بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور، هوای شهر بندری ماهشهر به علت شرایط خاص جوی و نشست هوا AQi۱۳۴ (۲.۵ پی. ام)  ناسالم برای گروه‌های حساس انسانی قرار گرفته است. مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان بندر ماهشهر خواست تا بهبود […]

همچنین بخوانید: