برگزاری موفق مانور اطفا حریق، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در دریای عمان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مانور اطفا حریق، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در دریا با رویکرد آمادگی و هماهنگی ارگان های دریایی استان سیستان و‌بلوچستان برای حوادث و سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ در آبهای دریای عمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: این مانور به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده از جمله ارتقای توان تیم های عملیاتی و ایمنی دریایی و بهبود هماهنگی ارگان‌های دریایی در بندر چابهار با موفقیت برگزار شد.

سید احمد هاشمی از جمله اهداف برگزاری این مانور را هماهنگی بین ارگان های دریایی استان و انسجام دهی و ارتقای سطح آمادگی و همکاری های استانی برای مواجهه سریع و موثر با سوانح  دریایی، ارتقای سطح کیفی و کمی اقدامات ایمنی و سرعت عمل در پاسخگویی به سوانح دریایی، برنامه ریزی و حصول اطمینان از آمادگی تیم‌های عملیاتی مرتبط با فعالیت‌های جستجو و نجات، اطفاء حریق و مقابله با آلودگی دریایی در شرایط مختلف اضطرار دریایی برشمرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین، سنجش توان و آمادگی نیروهای عملیاتی و ارزیابی توان تجهیزاتی و منابع پشتیبانی کننده موجود و افزایش آمادگی تیم های عملیاتی دریایی استان برای طرح سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۲ و افزایش ترددهای دریایی در این را از دیگر اهداف مهم این مانور عنوان کرد.

هاشمی در تشرح جزئیات این مانور گفت: طبق سناریوی از پیش تعیین شده شناور مضطر با ۱۰ نفر سرنشین در لنگرگاه داخلی بندر چابهار دچار سانحه آتش سوزی شده و نیاز به امدادرسانی داشت که به محض دریافت پیام از شناور و اعلام شرایط اضطرار از سوی مرکز، تیم های جستجو و نجات دریایی، اطفاء حریق، مقابله با آلودگی در دریا، امداد ساحلی به محل حادثه اعزام شدند تا با مدیریت مرکز جستجو و نجات دریایی به انجام وظایف از پیش تعیین شده خود بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل هر ساله در راستای افزایش آمادگی و هماهنگی مقابله با انواع سوانح دریایی در منطقه SRR دریایی تحت نظارت این اداره کل، مانور استانی را هماهنگ و برگزار می نماید. 

گفتنی است ، این مانور با حضور اداره کل بنادر و دریانوردی استان، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) مستقر در کنارک، پایگاه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (ندسا) در چابهار، پایگاه دریابانی چابهار، جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار، شبکه بهداشت، اداره کل شیلات استان و سایر ارگان‌های های دریایی برگزار شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی نیروی دریایی برای حمایت از طرح های دانش بنیان طب…

ش اسفند 13 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش سی نیوز به نقل از مرین پرس، امیر دریادار بابک بلوچ در همایش ملی و پیشگیری طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان در دانشگاه نیروی دریایی نوشهر اظهار داشت: ویروس کرونا سبب شده تا ۳۰۰ شهید در بین کادر درمان تقدیم شود که پنج […]

همچنین بخوانید: