رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در سد علی کله دزفول

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان رئیس اداره شیلات دزفول از رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در پائین دست سد تنظیمی علی کله دزفول خبر داد.

بهروز قوامی فر در گفت و گو با مرین‌پرس اظهار کرد: در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و توسعه اشتغال پایدار جوامع محلی در حوزه صید و صیادی، ۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی گونه کپور و ماهیان بومی در پائین دست سد تنظیمی علی کله دزفول رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه شیلات خوزستان در یک برنامه مدون هر ساله اقدام به بازسازی و حفاظت از ذخایر طبیعی آبزیان در تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه پشت سدها می کند، افزود: سد تنظیمی علی کله دزفول نیز یکی از جاذبه های گردشگری استان به‌ شمار می‌رود و مکان مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری تفریحی است.

به گزارش مرین‌پرس، اداره کل شیلات خوزستان در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی اکوسیستم‌های آبی، امنیت غذایی و تثبیت اشتغال صیادان هرساله نسبت به تولید انواع کپور ماهیان فیتوفاگ و بیگ هد، گونه‌های بنی، برزم، گطان، عنزه و شیربت در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز و مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد اقدام کرده و سپس در منابع آبی استان رهاسازی می‌کند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تبریک مدیرعامل ایزوایکو به مناسبت نیمه شعبان – ایزوایکو

چ اسفند 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با صدور پیامی فرارسیدن نیمه شعبان میلاد مبارک حضرت ولیعصر مهدی موعد و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت. […]

همچنین بخوانید: