جانفشانی و ایثارگری شهدا باید به نسل جوان منتقل شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری عصر امروز جمعه با حضور یادمان والفجر در اروندکنار آبادان اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در سال‌های اخیر امکانات رفاهی و اقدامات پشتیبانی در این یادمان برای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی بهتر به زائران فراهم آورده و در آینده هم با اتخاذ تدابیر و اقدامات مؤثر، گام‌های بهتری برای بهبود و تقویت کیفیت و کمیت خدماتی و فضاسازی یادمان‌های شهدا برای حضور مردم در راهیان نور فراهم خواهیم کرد.

وی جایگاه رفیع شهدا را ستودنی دانست و افزود: شهدا سند اعتبار و مایه فخر و آبروی ما هستند و غرور ملی ما امروز مرهون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های آنهاست که باید همیشه این مفاهیم ارزشی را در قالب جهاد تبیین به نسل‌های امروز و آیندگان به شایستگی منتقل کنیم.

بنابراین گزارش، در این بازدید سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات به زائران و کاروان‌های راهیان نور و برپایی نمایشگاه اقتدار دستاوردها و ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه در این یادمان حضور یافت و از زحمات خادمان و عناصر فعال یادمان‌های شهدا به ویژه یادمان شهدای والفجر هشت تشکر کرد.

عملیات بزرگ والفجر ۸ با رمز «یا فاطمه الزهرا (س)» در جبهه جنوب در منطقه فاو و در وسعت ۸۰۰ کیلومتر مربع از ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ آغاز شد. در این عملیات هزاران تن از نیروهای ایرانی از رودخانه خروشان اروند گذشتند و در اولین روز عملیات، شهر مهم فاو را در جنوب شرقی عراق فتح کردند.

این عملیات به قدری غیرمنتظره و از لحاظ نظامی پیچیده و موفقیت‌آمیز بود که باعث اعجاب کارشناسان نظامی و سیاسی جهان و غافلگیری رژیم بعثی عراق شد.

به پاس دلیرمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان دلیر اسلام در تاریخ شانزدهم فروردین ۱۳۸۰( ه. ش) مصادف با دهم محرم الحرام سال ۱۴۲۲( ه. ق) پیکر هشت غواص شهید گلگون کفن و گمنام عملیات والفجر ۸ در یادمان شهدای این منطقه به خاک سپرده شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تردد شناورهای مسافری از بنادر غرب هرمزگان به کیش ممنوع شد

ج اسفند 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب به دلیل شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه دریایی از امروز تا صبح روز یکشنبه 28 اسفندماه جاری ممنوع می‌باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی مرتضی سالاری افزود: با […]
تردد شناورهای مسافری از بنادر غرب هرمزگان به کیش ممنوع شد

همچنین بخوانید: