جزییات جدید آماری از سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۲/ ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار سفر دریایی و ۶۳۵ هزار گردشگری دریایی از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین/ مردم تحت هیچ شرایطی با شناورهای غیرمجاز تردد نکنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، اعلام کرد: تا پایان دومین روز از فروردین سال جاری ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ سفر دریایی و ۶۳۴ هزار و ۱۰۲ هزار گردشگری دریایی، صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، نادر پسنده با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ بر اساس گزارشات دریافتی،  ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ سفر دریایی و ۶۳۴ هزار و ۱۰۲ هزار گردشگری دریایی صورت گرفته است، اظهار داشت: ۲۰۴ هزار و ۷۲۲ خودرو نیز توسط شناورهای مخصوص حمل، ۱۰ هزار و ۳۷۴ تردد شناور مسافری و بیش از ۶۳ هزار تردد شناور تفریحی نیز، ثبت شده است.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعداد سفرهای دریایی در استان هرمزگان معادل ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ مورد بود، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر نیز طی مدت مذکور ۶ هزار و ۴۴۶ سفر دریایی صورت گرفته است.

پسنده افزود: تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته در استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان نیز به ترتیب برابر ۱۴۹ هزار و ۱۳۴ مورد، ۲۰۱ هزار و ۴۶۳ مورد، ۲۳ هزار و ۲۵۶ مورد، ۱۱ هزار و ۸۳۰ مورد، ۲۹ هزار و ۱۲۸ مورد، ۶۱ هزار و ۳۰۰ مورد و در نهایت ۱۵۸ هزار و ۱۸ مورد بوده است.

مدیرکل ایمنی و‌حفاظت دریایی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین گزارش هواشناسی و مشاهده نقشه‌های مربوطه، دریای استان هرمزگان کماکان طوفانی است و تمامی سفرهای دریایی در منطقه بنادر غرب استان متوقف شده است، گفت: این توفان بر اساس نقشه های دریایی با حرکت به سمت شرق می‌تواند در روز شنبه سواحل مکران را متلاطم کند و همین امر باعث اختلال در سفرهای دریای شود.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: از تمامی مسافران و گردشگران دریایی، تقاضا داریم به هیچ عنوان از شناورهای غیر مجاز برای ترددهای دریایی استفاده نکنند چراکه جان خود و خانواده‌شان را به خطر می‌اندازند.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نصب 41 علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پ فروردین 3 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به منظور پیشگیری از بروز حوادث، 41 علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در موقعیت های مورد نیاز تالاب بین المللی انزلی نصب شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان […]
نصب 41 علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین المللی انزلی

همچنین بخوانید: