ثبت رکورد جابجایی بیش از یک میلیون نفر سفردریایی در هرمزگان/ تردد حدود 500 هزار مسافر از بنادر پل و لافت به جزیره قشم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام‌کرد: یک میلیون و 713 هزار مسافر و گردشگر دریایی طی 9 روز از اجرای طرح سفرهای دریایی در این استان رفت ‌و ‌آمد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی حسین عباس‌نژاد در تشریح آمار آمار سفرهای دریایی این استان از آغاز طرح سفرهای دریایی تا چهارمین روز از فروردین سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت بیش از یک میلیون و 713 هزار مسافر و گردشگر دریایی تردد و 37 هزار و 819 شناور مسافری و گردشگری نیز بین جزایر استان جابجا شده است.  

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 295 هزار و 568 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌ که در این بخش نیز هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است. 

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از بنادر پل و لافت به جزیره عجایب هفتگانه قشم را 497 هزار و 940 نفر و میزان تردد خودرو را نیز 134 هزار و 414 دستگاه اعلام کرد.  

عباس‌نژاد گفت: در این مدت نیز 148 هزار و 661 مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور تردد و یک‌هزار و 767 شناور مسافری نیز از طریق این بندر را جابجا شده است.  

به گفته وی؛ طی این مدت همچنین هشت هزار و 585 مسافر، 2 هزارو 599 خودرو و 90 شناور مسافری از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش جابه‌جا شده‌اند. 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ از ابتدای اجرای طرح سفرهایی دریایی در استان، 131 هزار و 970 مسافر و 61 هزار و 62 گردشگر به ترتیب از طریق اسکله‌های ذاکری و دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند. 

عباس‌نژاد همچنین با اشاره به بازدید و جابه‌جایی هفت هزار و 324 گردشگر از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر افزود: طی این مدت نیز 13 هزار و 350 گردشگر از طریق اسکله بهمن رفت و آمد کردند. 

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از بندر شهید باهنر و ابوموسی را نیز به ترتیب 760 و 230 نفر اعلام کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه اولین کشتی حامل کالاهای اساسی در کمتر از ۵۷ ساعت در نخستین روزهای نوروز در بندر امام (ره)

ش فروردین 5 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه یک فروند کشتی حامل بیش از 68 هزار تن کالای اساسی در نخستین روز سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو گرفته بود، طی کمتر از 3 شبانه روز تخلیه و جداسازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، داود چگنی سرپرست […]
تخلیه اولین کشتی حامل کالاهای اساسی در کمتر از ۵۷ ساعت در نخستین روزهای نوروز در بندر امام (ره)

همچنین بخوانید: