خط دریایی بندر خرمشهر به بصره راه‌اندازی می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: خط مسافری دریایی از بندر خرمشهر به کویت به صورت هفتگی فعال و برقرار است و امیدواریم در آینده خطوط مسافربری بندر خرمشهر به مقصد بصره نیز راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی امروز در نشست با گروه بازرسی و ارزیابی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: بندر خرمشهر از بنادر پرظرفیت و منحصر به فرد کشور است که در جایگاه جغرافیایی خاص قرار دارد و از امکانات به روز برخوردار است. 

وی عنوان کرد: خط مسافری دریایی از بندر خرمشهر به کویت به صورت هفتگی فعال و برقرار است و امیدواریم در آینده خطوط مسافربری بندر خرمشهر به مقصد بصره نیز راه‌اندازی شود. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت‌‌: بندر خرمشهر در سال 1399 و 1400 با بیشترین حجم تخلیه و بارگیری پس از جنگ تحمیلی مواجه شد. 

به گفته اسعدی؛ امسال در زمینه واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 20 درصدی بوده‌ایم و همچنین در زمینه تخلیه کانتینر نسبت به مدت مشابه رشد 23 درصدی به ثبت رسیده است. 

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ترمینال اپراتور کالای عمومی و کالای کانتینری به صورت مشترک به یک شرکت ترمینال اپراتور به منظور بهره‌وری و مدیریت موثر عملیات واگذار شد. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تاکنون 180 مغروقه از آبراه اروند و کارون خارج‌سازی شده و امیدواریم مابقی مغروقه‌ها نیز به زودی خارج شوند البته ما در زمینه ورود و خروج شناورها در مسیر دریایی مشکل خاصی نداریم. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت 38 درصدی احداث ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی/ خدمات تجاری و گردشگری شهر ابوموسی ارتقا می یابد

ی بهمن 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کار احداث ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که نقش بسزایی در ایمنی تردد و تسریع در عملیات امداد و نجات دریایی دارد، با 38 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. به گزارش پایگاه اطلاع […]
پیشرفت 38 درصدی احداث ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی

همچنین بخوانید: