​گردشگاه‌های دریایی خوزستان میزبان بیش‌از ٣۴٠ هزار نفر در تعطیلات نوروزی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:طی روزهای تعطیلات نوروزی منتهی به ١٢ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ٣۴٠ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز و ایمن استان خوزستان تردد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، بهروز آقائی ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال اتخاذ تمهیدات مدیریتی و اقدامات اجرایی لازم برای ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی و تسهیل بهره‌مندی از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان طی بازه زمانی مذکور ٣٣٩هزار و ٩۴۵ نفر با استفاده از ٢ فروند کشتی تفریحی، ١ فروند بارج، ٧ فروند موتور لنج و ١۴٢ فروند قایق در ١١ ایستگاه دریایی مجاز در سطح استان خوزستان تردد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ٢۵٠ هزار نفر از کاروانیان راهیان نور از یادمان اروند در شهرستان آبادان بازدید کرده‌اند، گفت‌ ۴۵ هزار و ٨۶۴ نفر از گردشگران نیز از اسکله‌های شماره یک تا چهار و جزیره مینو در شهرستان خرمشهر نیز بهره‌مند شده‌اند.

رئیس کمیته گردشگری دریایی استان خوزستان تعداد گردشگران در شهرستان ماهشهر را نزدیک به ٣٢ هزار نفر عنوان کرد و گفت: گردشگران در این شهرستان از پارک ساحلی مجیدیه، اسکله خور سمایلی، پارک ساحلی شهر بندرامام خمینی(ره) و اسکله مجتمع بندری امام خمینی(ره) تحت شرایط ایمن به گردشگری دریایی پرداخته‌اند.

آقائی همچنین اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه دریایی مجاز و ایمن خوزستان در تعطیلات نورزی عنوان کرد که در آن بیش از ١٢ هزار نفر از هموطنان از جاذبه‌های دریایی این منطقه بهره‌مند شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به توانمندی‌ها، ظرفیت‌های قابل توجه دریلیی و هم‌افزایی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط شاهد برقراری گردشگری دریایی در تمام روزهای سال باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خلاء تضارب انديشه در اقتصاد دريا محور

د فروردین 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه در حوزه اقتصاد دريا محور و در ميان اهالي و فعالان دريايي، تضارب انديشه از سطح بسيار پاييني برخوردار است. اگر اين ادعا صحيح باشد- كه به گمان نگارنده چنين است- وضعيت خوبي در توليد دانش و انتقال تجربه در حوزه دريامحور در كشور ايران وجود […]

همچنین بخوانید: