تمدید فصل صید ماهیان استخوانی خزر/صیادان تا ۲۱ فروردین فرصت دارند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تقاضای مطروحه از سوی صیادان گلستانی و همچنین پیگیری مدیران ارشد استان گلستان سازمان شیلات کشور با تمدید فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان گلستان موافقت کرده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان شیلات صیادان شرکت های پرده در استان گلستان می‌توانند تا ۲۱ فروردین نسبت به صید انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر اقدام کنند.

وی گفت: هر ساله فصل صید ماهی از دریای خزر به مدت ۶ ماه و از ۱۵ شهریورماه آغاز و در ۱۵ فروردین ماه پایان می‌یابد.

جباری افزود: در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی، به روش صید «پره» در سه منطقه گمیشان، خواجه نفس و میانکاله اقدام به صید ماهیان استخوانی فعالیت دارند و تاکنون از سوی آنها حدود هزار تن ماهی صید شده است.

گفتنی است عبدالجلال ایری نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی در هفته‌های گذشته با ارسال درخواستی به مدیران متولی، خواستار تمدید فصل صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین شده بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات ۴ صیاد بوشهری از خطر غرق در محدوده جزیره فارسی

پ فروردین 17 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با اشاره به نجات صیادان بوشهری در خلیج فارس اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار قایقی تفریحی مبنی بر واژگونی یک قایق صیادی با چهار سرنشین پس از هماهنگی با نیروی دریایی سپاه شناور‌های نجات به  محدوده جزیره فارسی […]

همچنین بخوانید: