چین کشتی‌های تنگه تایوان را بازرسی می‌کند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اداره امنیت دریایی فوجیان چین از آغاز یک عملیات ویژه گشت‌زنی و بازرسی مشترک سه روزه در بخش‌های مرکزی و شمالی تنگه تایوان خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا،، این اقدام در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان چین و تایوان به دنبال دیدار کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان در کالیفرنیا صورت گرفته است.

اداره امنیت دریایی فوجیان چین تاکید کرد، این عملیات شامل “بازرسی در محل” از کشتی‌های باری و کشتی‌های ساخت و ساز در هر دو طرف تنگه تایوان است و هدف از این عملیات تضمین امنیت ناوبری دریایی و همچنین تضمین امنیت پروژه‌های کلیدی در دریاست.

این در حالی است که اداره بنادر و دریانوردی وزارت حمل و نقل تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اعتراض جدی خود نسبت به این اقدام را به چین ابلاغ کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است، به اپراتورهای کشتی‌رانی مربوطه اطلاع داده شده که اگر با چنین درخواست‌هایی از سوی چین مواجه شدند، آن‌ها را رد کرده و فورا به گارد ساحلی تایوان برای دریافت کمک اطلاع دهند.

در این بیانیه آمده است: اگر چین بر انجام اقدامات یکجانبه اصرار دارد، موانعی را در تبادلات عادی میان دو طرف به وجود خواهد آورد. ما مجبور می‌شویم اقدامات متناسبی انجام دهیم.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNDTX

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45807

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات ۴ صیاد بوشهری از خطر غرق‌شدن در محدوده جزیره فارسی

ش فروردین 19 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه نجات غریق رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: چهار صیاد بوشهری از خطر غرق در محدوده جزیره فارسی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند. به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، […]

همچنین بخوانید: