رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران دریایی در استان گیلان در نوروز/ بیش از ۱۱۰ هزار نفر از گردشگری دریایی بهره بردند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ این استان گفت: در این مدت ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از گردشگری دریایی گیلان بهره بردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: شمال کشور دارای ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی بوده که ۳۰ درصد آن متعلق به استان گیلان است.

وی ادامه داد:  استان گیلان دارای بیش از ۲۷۰ کیلومتر ساحل بوده که باید به این مقادیر مسیرهای تالابی و رودخانه های قابل قایقرانی را نیز افزود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به استقبال هموطنان از گردشگری دریایی در استان گیلان، خاطرنشان کرد: طرح گردشگری دریایی استان گیلان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت و در این مدت ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.

یونسی افزود: در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان بیش از ۱۰۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۱۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۸ شناور عملیات امداد و نجات گردشگران دریایی را برعهده داشتند، اذعان داشت: در مدت مذکور ۶ فروند شناور تخصصی متعلق به بنادر و دریانوردی گیلان با مشارکت ۱۲ فروند قایق همیاران ناجی و همچنین ۱۸ ناظر در تامین ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان گیلان فعالیت داشتند و به ۵۵ نفر گردشگر نیز امداد رسانی کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به وجود ۴۱ مرکز گردشگری دریایی در استان گیلان، تصریح کرد: اطلاع رسانی های بسیار در راستای راهنمای گردشگری دریایی ایمن از طریق پخش بروشور، نصب بنر و پخش در تلویزیون شهری،

بازدید میدانی مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی، بازنگری و نصب ۴۱ علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین المللی انزلی، ارتقاء سطح تجهیزاتی همیاران ناجی در سواحل استان، لایروبی حاشیه بلوار انزلی از جمله اهم اقدامات در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان بوده است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۱۲۷ درصدی صادرات کالا از بندر و گمرک اروندکنار

ی فروردین 20 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه ناظر گمرکات خوزستان از رشد ۱۲۷ درصدی صادرات کالا از بندر و گمرک اروندکنار در سال گذشته خبر داد. به گزارش راد، بهروز قره‌بیگی افزود: پارسال چهار هزار و ۵۴۵ تُن کالای غیرنفتی به ارزش هت میلیون و ۴۹۴ هزار دلار از بندر و گمرک اروندکنارصادر […]

همچنین بخوانید: