معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد این سازمان در سه حوزه مباحث راهبردی، تخلیهوبارگیری، جذب سرمایهگذاری منابع انسانی و توسعه ظرفیتهای زیربنایی را قابل قبول دانست و تاکیدکرد: سیاست و راهبرد اجرایی سازمان بنادر در سال جدید، علاوه توسعه فیزیکی و عمرانی، مبتنی بر مدرن کردن تجهیزات و فرایندها و سیستمها برای بهرهوری حداکثری از امکانات و ظرفیتهاست.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه ناوگان تجاری و مدرن سازی تجهیزات دریایی و بندری به عنوان اولویت های سازمان بنادر در سال جاری، با تاکید بر برنامهریزی جدی برای جذب سرمایهگذار داخلی و خارجی در اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: مدیران بنادر باید از تمام ظرفیتهای خود جهت رفع مشکلات و چالشهای جذب سرمایهگذار بندری به کارگیرند.
مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه منظورش از ترانزیت به معنای عام آن نیست، تاکید کرد: در موضوع ترانزیت، مدیران باید در جستوجوی کالا و صادرکننده باشند و منتظر اقتضائات خاص نباشند.
صفایی با بیان اینکه دیپلماسی دریایی و بینالمللی با همین شدت و جدیت پیگیری میشود، گفت: در نشستهای بینالمللی، هدف باید اجرای پروژه و به سامان رساندن یک اقدام عملی باشد، نه اینکه مذاکره کنیم برای مذاکره.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای قریب به 180 هزار میلیارد ریال پروژه در بخش های حمل و نقل دریایی( زیربنایی و روبنایی) در دولت سیزدهم و اعلام افزایش پروژههای عمرانی در سال جدید، تاکید کرد: آنچه برای توسعه عمرانی و اجرای پروژههای زیرساختی نیاز داریم، سرعت عمل بسیار زیاد است.
صفایی با تاکید بر اینکه مدیران بنادر نباید اجازه بدهند که هیچ پروژه عمرانی دچار تاخیر شود، اظهار داشت: یکی از رویکردهای سازمان بنادر در سال جدید، اجرای پروژههای توسعهای در راستای مهار تورم و رشد تولید خدمات است.
مدیرعامل سازمان بنادر همچنین بر توجه بیش از پیش به نظرات کارشناسی، رشد جوانان باتجربه و رعایت ضوابط بودجهای تاکید کرد و اصلاح و رفع مشکلات ساختاری را یکی از برنامههای جدی سازمان بنادر در سال جاری برشمرد.