ضرورت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه بندری و دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی در گردهمایی معاونین فنی و مهندسی بنادر کشور ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ماه شعبان و تقدیر از تلاش‌های مهندسی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ که منجر به افتتاح پروژه‌های حائز اهمیت در سطح بنادر کشور شد، اظهار داشت: مدیریت مناسب بر موضوعات زمان، هزینه و کیفیت در تحقق بهنگام اهداف و برنامه‌های سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است و رعایت سیاست‌های کلان و برنامه‌های محوری سازمان که با تلاش ارکان مختلف تدوین شده، لازمه حفظ و استمرار حرکت رو به رشد سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با تاکید بر توجه ویژه نسبت حفظ و صیانت از زیرساخت‌ها و تجهیزات ارزشمند دریایی و بندری موجود، بیان کرد: در عین حال پرداختن به توسعه و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه بندری و دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی آموزش‌های مستمر و تقدیر از ارکان پروژه‌های موفق و تاثیرگذار سازمان بنادر در بخش مهندسی را قوام بخش معنوی و حرفه‌ای مهندسان و دست‌اندرکاران پروژه‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت روزافزون توان فنی و مهندسی داخلی کشور در بخش دریایی و بندری به عنوان بازوی عامل سازمان بنادر و دریانوردی، بسیار مهم است.

صفایی همچنین ضمن یادآوری میزان انبوه زیرساخت‌های ایجادشده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کشور، اظهار داشت: استمرار و تقویت نقش حمایتی ارکان مهندسی و مدیریتی بنادر از سرمایه‌گذاران، تداوم بخش حضور بیش از پیش سرمایه‌گذاران خواهد بود و موجب رشد موثر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می شود.

وی با بیان آنکه انجام به موقع و با کیفیت پروژه‌های ساخت و تجهیز نیازمند بهره‌مندی از خدمات متخصصان مجرب حقیقی و حقوقی بوده و هزینه کردن در این بخش از هدررفتن منابع ناشی از تاخیر در تحقق پروژه‌ها و عدم النفع‌های بعدی جلوگیری می‌ کند، افزود: لازم است تا متناسب با این نگاه از منابع در اختیار در جهت استفاده از پتانسیل‌ها بهره گیری لازم انجام پذیرد.

نشست یک روزه معاونان فنی و مهندسی بنادر کشور به منظور بررسی اهداف و دستاوردهای سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی برای سال آتی با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی، مدیران کل، مجریان طرح های توسعه‌ای، معاونان فنی و مهندسی بنادر و روسای ادارات ستادی بنادر کشور، برگزار شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تحلیل بازار

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چشم انداز مثبتی برای پایان بحران دریای سرخ وجود ندارد

ج اسفند 4 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه بحران در دریای سرخ پس از سه ماه از دید کارشناسان چشم انداز مثبتی برای پایان ندارد، در این ارتباط اختلال در دریای سرخ وضعیت حمل‌و‌نقل را به شدت متأثر کرده و رویارویی گسترده ای را بین حمل‌و‌نقل دریایی از یک طرف و شبه نظامیان حوثی […]
چشم انداز مثبتی برای پایان بحران دریای سرخ وجود ندارد

همچنین بخوانید: