کاهش زمان انتظار شناورها برای ورود و خروج در بندر خرمشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، در اواخر سال گذشته شناور ۲۰۱ به ناوگان ناوچه بندر خرمشهر اضافه شد و مدت زمان انتظار شناورها در هنگام ورود و خروج کاهش یافت.

وی عنوان کرد: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، در اواخر سال گذشته شناور ۲۰۱ به ناوگان ناوچه بندر خرمشهر اضافه شد و مدت زمان انتظار شناورها در هنگام ورود و خروج کاهش یافت. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در بندر خرمشهر با اضافه شدن این شناور چهار فروند راهنما وجود دارد که وظیفه آنها انتقال راهنما و راهنمایی شناورهای ورودی و خروجی در ۲۰ مایل فاصله تا ایستگاه راهنمایی است.

اسعدی بیان کرد: همچنین در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر 4 شناور یدک‌کش وجود دارد که توان جداسازی و پهلوگیری همزمان 4 شناور را دارد. 

وی با تاکید بر اینکه عملیات پایلوتینگ یا راهنمایی دریایی از تخصصی‌ترین فعالیت‌های سازمان بنادر در ارتباط با ورود و خروج و تردد شناورها است، عنوان کرد: ارائه آن برای موارد ایمنی و حفاظت از تجهیزات بندر الزامی است. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به دلیل موقعیت خاص آبراهه اروند و طول آن که از دهانه خلیج فارس تا بندر خرمشهر  ۶۲ مایل دریایی است، اجرای عملیات پایلوت در این آبراهه حیاتی و ضروری بوده و در این بندر از پیش از پهلو گیری تا خروج شناور از آبراهه خدمات مطلوبی در این زمینه به شناورها ارائه می‌شود. 

اسعدی به کاری‌گیری نیروهای متخصص در این زمینه را هم یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کل کشور ۱۴۰ راهنما وجود دارد که سهم بندر خرمشهر ۱۶ راهنما است و همه نیروهایی که در این زمینه به کار گرفته شده‌اند، دارای آموزش‌های لازم و مدارج تخصصی در حوزه راهنمایی هستند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تهیه سند توسعه اقتصاد دریامحور در وزارت راه و شهرسازی تا دو ماه آینده

س فروردین 22 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مانا، امروز بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد دریامحور، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همراه با  هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی، کلیه برنامه های پیش‌رو برای سال ۱۴۰۲را به‌صورت مبسوط همراه با بودجه و اعتبار و برنامه […]

همچنین بخوانید: